Pruga kod Jablanice, koja je bila oštećena usled klizišta u oktobru 2024. godine, uspešno je sanirana zahvaljujući turskoj kompaniji Cengiz Insaat. Radovi su završeni u predviđenom roku, a železnički saobraćaj na ovoj deonici biće ponovo uspostavljen ovog četvrtka.federalna.ba
Građani su izrazili zahvalnost kompaniji Cengiz Insaat za njihov doprinos u obnovi pruge.
Sanacija je uključivala izgradnju mosta sa dva bočna stuba i rasponom od 26 metara, kao i druge neophodne radove na obnovi infrastrukture.
Ovaj projekat je realizovan kao donacija kompanije Cengiz Insaat, koja je preuzela odgovornost za obnovu pruge oštećene tokom prošlogodišnjih poplava.
Prekid željezničkog saobraćaja kod Jablanice, uzrokovan klizištem u oktobru 2024. godine, nanio je značajne gubitke privredi Bosne i Hercegovine. Procjenjuje se da su Željeznice Federacije BiH dnevno gubile oko 280.000 KM zbog pada prihoda od prevoza roba i putnika. Ovaj prekid posebno je pogodio kompanije poput GIKIL-a iz Lukavca i ArcelorMittal-a iz Zenice, koje nisu mogle dopremiti sirovine iz Luke Ploče, što je rezultiralo višemilionskim štetama.oslobodjenje.ba
Sanacija oštećene pruge povjerena je turskoj kompaniji Cengiz Insaat, koja je radove završila krajem januara 2025. godine. Građani su izrazili zahvalnost ovoj kompaniji za njihov doprinos u obnovi ključne infrastrukture.oslobodjenje.ba
Obnova pruge omogućit će ponovno uspostavljanje željezničkog saobraćaja na dionici Sarajevo – Ploče, što je od vitalnog značaja za bh. privredu, posebno za kompanije koje ovise o transportu sirovina i proizvoda preko Luke Ploče.
Za više informacija o uticaju prekida pruge na privredu BiH, pogledajte sljedeći video:
Željeznička pruga koja povezuje luku Ploče u Hrvatskoj s Tuzlom u Bosni i Hercegovini predstavlja ključnu transportnu rutu za bosanskohercegovačku privredu. Ova pruga omogućava efikasan prijevoz raznih roba, uključujući industrijske proizvode, sirovine i druge terete, između unutrašnjosti BiH i Jadranskog mora.
Prema podacima iz “Okvirne strategije prometa Bosne i Hercegovine”, unaprjeđenje željezničke infrastrukture, posebno na koridoru Vc, koji uključuje dionicu prema Pločama, jedan je od prioriteta za poboljšanje efikasnosti i kapaciteta transporta.
Također, “ŽFBH INFO” bilten navodi inicijative za ubrzavanje graničnih procedura i poboljšanje logističkih usluga na međunarodnim koridorima, što bi dodatno unaprijedilo tokove robe na pruzi Ploče–Tuzla.
Poboljšanje ove željezničke veze ključno je za povećanje konkurentnosti bosanskohercegovačkih proizvoda na međunarodnom tržištu i smanjenje troškova transporta, što doprinosi ukupnom ekonomskom razvoju zemlje.
Kompanija Global Ispat Koksna Industrija Lukavac (GIKIL) posebno je pogođena ovim prekidom, s obzirom na to da je više od 100.000 tona koksujućeg uglja ostalo zarobljeno u Luci Ploče. Kako bi održali minimalni nivo proizvodnje, GIKIL je bio primoran preusmjeriti transport na alternativne rute, uključujući korištenje kamionskog prevoza, što je značajno povećalo troškove i smanjilo efikasnost isporuke.tuzlanski.ba
Prema podacima Željeznica Federacije BiH, više od 400.000 tona razne robe, uključujući ugalj, koks, šećer, betonske prstenove i naftu, čeka na transport u Luci Ploče. Dnevni gubici zbog prekida željezničkog saobraćaja procjenjuju se na oko 280.000 KM.slobodnaevropa.org
Kao alternativno rješenje, razmatra se preusmjeravanje tereta preko Luke Brčko, koja ima kapacitet od milion tona godišnje i mogla bi preuzeti dio tereta iz Luke Ploče. Ovaj pristup zahtijeva dodatnu logističku koordinaciju i može pomoći u smanjenju zastoja u isporuci ključnih sirovina za bosanskohercegovačku industriju.infobrcko.com
Obnova oštećene željezničke infrastrukture kod Jablanice od ključne je važnosti za normalizaciju transporta uglja i drugih roba iz Luke Ploče prema BiH. Brza sanacija omogućila bi smanjenje dodatnih troškova i osigurala kontinuitet u snabdijevanju industrijskih postrojenja ključnim sirovinama.