Dogovoreni tekst zahteva od država članica da objave informacije o putevima što je pre moguće putem digitalnih repozitorijuma i nacionalnih pristupnih tačaka (NAP), kako preporučuje IRU. U zavisnosti od prirode podataka, digitalno objavljivanje novih informacija odvijaće se između kraja 2025. i kraja 2028. godine. To će početi da ubrzava uvođenje inteligentnih transportnih sistema,” objašnjava IRU.
Kao rezultat toga, moraće da se digitalizuju informacije o prohodnosti tunela i mostova, zatvorenim putevima, stalnim i privremenim ograničenjima pristupa pojedinim područjima, gradilištima, putevima za preusmeravanje i ograničenjima brzine. Multimodalni terminali i informacije relevantne za bezbednost, kao što su saobraćajne gužve, takođe treba tretirati na ovaj način tako da se mogu koristiti za komunikaciju u realnom vremenu.
e-CMR i eCall
Odobrena direktiva također uvodi e-CMR kao izvor informacija za opća hitna obavještenja EU-a u slučaju nesreće (eCall).
Povezivanje e-CMR-a sa eCall dalo bi operaterima 112 potpuni uvid u informacije o teretu. Ovo je posebno važno prilikom transporta veoma vredne ili opasne robe. Međutim, uprkos jasnim prednostima, usluga eCall još uvek nije dostupna za teška vozila,” izjavio je Raluka Marijan, direktor EU konsaltinga pri IRU.
“Nadamo se da će države članice brzo preduzeti neophodne korake kako bi se pripremile za uvođenje ovih standarda,” zaključio je Raluka Marijan.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/az-europai-parlamenti-kepviselok-jovahagytak-az-intelligens-kozlekedesi-rendszerekrol-szolo-eloirasokat-367044