Vodeća zapadna kineska aviokompanija, Sichuan Airlines, pokrenula je teretni let između međunarodnog aerodroma Chengdu-Suangliu u kineskoj provinciji Sichuan i međunarodnog aerodroma Ferenc Liszt u Budimpešti. Nova vazdušna veza je još jedan važan korak ka regionalnom vođstvu aerodroma Budimpešta u vazdušnom teretnom saobraćaju, što je takođe od ključnog značaja za mađarsku ekonomiju.
U četvrtak je poletio prvi redovni teretni let u Zapadnoj Kini u historiji aerodroma u Budimpešti. Prvi kineski teretni let kompanije Sichuan Budapest sada leti tri puta sedmično između kineske provincije i Budimpešte koristeći A330p2F. Pored transporta opšte uvozno-izvozne robe, let stavlja veliki naglasak i na e-trgovinu, tako da novi letni kapaciteti predstavljaju profitabilan trgovinski odnos i za Mađarsku i za Kinu.
– Uloga aerodroma u Budimpešti kao kapije za avio-kargo transport u Centralnoj i Istočnoj Evropi brzo raste, posebno u pogledu veza sa Azijom, uključujući Kinu. Vidimo sve veću potražnju za novim kargo rutama, kao i za povećanjem kapaciteta na postojećim. Nameravamo da proširimo naše teretne veze izvan Azije do Zapadne Evrope i transatlantskog regiona – rekao je Rene Droese, direktor razvoja aerodroma u Budimpešti.
Obim tereta na aerodromu u Budimpešti premašio je sve prethodne rekorde, dostigavši 194.000 tona na kraju prošle godine, što je povećanje od 5,8% u odnosu na 2021. i 44% u odnosu na 2019.
Povećanje je nastavljeno i u martu ove godine: obim robe premašio je za 4,3% prosečan mesečni obim 2022. i 49,3% prosečan mesečni obim 2019.
Kako se navodi u saopštenju budimepštanskog aerodroma, ovo je izuzetan rezultat u poređenju sa drugim evropskim aerodromima, budući da je globalno ekonomsko usporavanje izazvalo pad u obimu tereta u vazdušnom saobraćaju.
Važno je istaći i da je rekordan obim tereta ostvaren uz manje kretanja aviona – broj kargo letova u prošloj godini opao za 11,5%, u odnosu na 2021. godinu.
René Droese, glavni razvojni direktor aerodroma u Budimpešti, rekao je: “Kao rezultat naše odlične saradnje sa našom teretnom zajednicom, uloga aerodroma Budimpešta kao kapije vazdušnog tereta u centralnoj i istočnoj Evropi brzo raste, posebno u Aziji, uključujući Kinu. Doživljavamo sve veću potražnju za novim teretnim linijama i većim kapacitetima na postojećim linijama, a planiramo da proširimo naše teretne odnose ne samo na Aziju, već i na zapadnu Evropu i transatlantski region. Sa zadovoljstvom im želimo dobrodošlicu kompaniji Sichuan Airlines u Budimpešti i želimo im svaki uspeh!”
“Nova vazdušna veza u okviru programa One Belt, One Road podržava uspeh Puta svile, dodatno jačajući odlične trgovinske odnose između Mađarske i Kine,” naglasio je Peter Xu, menadžer stanice Sichuan Airlines cargo. “Teretna mreža kompanije Sichuan Airlines nudi integrisane, prilagođene i profesionalne logističke usluge kako za mađarska tako i za kineska preduzeća, a novi let će sigurno postati važan logistički kanal za izvoz visokokvalitetne mađarske robe u kineske gradove i obrnuto.”
Obim vazdušnog tereta u Budimpešti dostigao je do kraja prošle godine 194.005 tona, čime su oboreni svi dosadašnji rekordi, što znači povećanje od 2021,5 odsto u odnosu na 8. godinu i 2019 odsto u odnosu na 43. godinu. Oporavak je nastavljen u martu ove godine: obim vazdušnog tereta bio je 4,3 odsto veći nego prethodne godine i 49,3 odsto veći nego 2019. godine. Ovo je izuzetno u poređenju sa obimom tereta na drugim evropskim aerodromima, jer je globalno ekonomsko usporavanje takođe izazvalo pad vazdušnog tereta. Važno je dodati da je rekordna količina robe ostvarena uz manje mašinskog kretanja, prošle godine je broj teretnih letova smanjen za 2021,11 odsto u odnosu na 5. godinu.
Teretni grad BUD, koji je aerodrom u Budimpešti otvorio 2020. godine, predstavlja sigurnu tačku ne samo za privredu zemlje, već i za sve aktere lanca snabdevanja, uključujući 12.<> ljudi koji danas rade u sektoru vazdušnog tereta u Mađarskoj.
Zbog uspeha BUD Cargo City-a, razvoj objekta počeo je prošle godine: biće proširen teretni lobi povezan sa centrom, kao i kapacitet rukovanja zgradom i skladištima. Zahvaljujući proširenju, godišnji teretni kapacitet aerodroma će se povećati sa 250.000 tona na 300.000 tona. To će obezbediti fundamentalnu konkurentsku prednost za sve igrače mađarske ekonomije.
Aerodrom u Budimpešti se zahvaljuje Ministarstvu spoljnih poslova i trgovine i teretnoj zajednici na radu, zahvaljujući čemu kontinuirano jača uloga BUD Cargo City-a kao vazdušnog teretnog čvorišta u regionu Centralne i Istočne Evrope.
https://www.bud.hu/