TLN je još jednom govorio o drugoj generaciji pametnih tahografa, koji će od 21. avgusta 2023. godine biti obavezni u novoregistrovanim vozilima. Šest meseci pre stupanja na snagu ovog zahteva, već je bilo poznato da signal za autentifikaciju navigacionih poruka otvorenih usluga (OSMNA) koji Evropska svemirska agencija (EUSPA) treba da obezbedi neće biti dostupan na vreme. Kao rezultat toga, nova generacija uređaja za snimanje radnog vremena neće imati sve funkcionalnosti predviđene zakonodavstvom EU i neophodno je prilagoditi zakon situaciji.
TLN je ove nedelje informisao o planiranom uvođenju obaveznog ažuriranja tahografa druge generacije, zbog čega je kritikovao Brisel.
10,5 miliona evra dodatnih troškova
TLN je procenio dodatne troškove ovog obaveznog ažuriranja tahografa nakon aktiviranja OSMNA signala samo za Holandiju na oko 10,5 miliona evra.
Dodatni troškovi ažuriranja uključuju dodatno vrijeme da radionica izvrši ažuriranja tokom obavezne periodične kalibracije tahografa, nabavku dodatne opreme, tehničare za obuku za obavljanje ažuriranja tahografa svih brendova” – objašnjava TLN. Može se očekivati da će usluge zatim prenijeti te troškove na uslužene prijevoznike.
Prema navodima sindikata, kupovina dodatne opreme odnosi se na činjenicu da se ažuriranje može vršiti samo na radioničkoj opremi iste marke kao i brend tahografa koji se ažurira.
Istovremeno, organizacija skreće pažnju na činjenicu da će se u novom pametnom tahografskom graničnom prelazu automatski snimati, čak i bez OSNMA autentifikacije.
Ovaj signal ima za cilj da spreči smetnje, posebno manipulaciju satelitskim signalom.
Međutim, nema naznaka da se to često dešava ili da više ne bi bilo moguće da je autentifikacija postojala. Dodatne prednosti OSNMA su minimalne. Takođe će biti teško za policajce da provere da li je smarttahograf dobio ažuriranje ili ne,” objašnjava TLN.
Sindikat takođe ne zna kada će OSNMA autentifikacija biti spremna.
Ovo može potrajati i duže nego što se trenutno procenjuje. Što duže čekanje, više tahografa će morati da se ažurira i što će troškovi biti veći”, naglašava organizacija.
Izvor: https://trans.info/pl/przewoznicy-przeciwni-planom-brukseli-ws-inteligentnego-tachografu-330493