Dizel već predstavlja 31,3 odsto ukupnih operativnih troškova, gotovo isto kao i osoblje i naknade (31,7 odsto od ukupnog broja), pokazuju podaci Ministarstva saobraćaja za prvi kvartal godine.
U prvom kvartalu godine operativni troškovi delatnosti drumskog teretnog saobraćaja bili su za 4,2 odsto veći nego u istom kvartalu prethodne godine. U istom periodu cena prevoza je porasla samo za 1,42%. Drugim rečima, povećanje troškova utrostručuje povećanje cene prevoza.
U prvom kvartalu 2024. godine – poslednjem za koji Ministarstvo pruža podatke – predmet goriva je dobio veću težinu u strukturi troškova, a već predstavlja 31,3% ukupnih operativnih troškova za zglobni teretni kamion. To je praktično isto kao i stavka kadrovskog i egzistencijalnog dodatka, što predstavlja 31,7% ukupnih troškova. Tako je godišnji operativni trošak zglobnog teretnog vozila trenutno 157.973,56 eura.
U poređenju sa prethodnim kvartalom (poslednji kvartal 2023. godine), podaci su još gori. Operativni troškovi transporta porasli su za 4,1% u odnosu na prethodni period. Međutim, cena prevoza od januara do marta je za 3,82 odsto niža u odnosu na prethodni kvartal.
Do aprila 2024. godine došlo je do povećanja cijena dizela od 4,1%. Tako je jedinična cijena po kilometru pređenom za zglobno opće teretno vozilo određena na 1,31 euro po kilometru i 1,54 eura po kilometru ako je utovareno.
Ministarstvo je već objavilo podatke za prvi kvartal godine u vezi sa transportnom aktivnošću i cenama. Međutim, na sastanku sa transportnim udruženjima ove srijede dao je podatke o troškovima, koje je Fenadismer podijelio u saopćenju za javnost. Transport konsultuje 1.000 prevoznika iz svih sektora i specijaliteta nedeljno kako bi pripremio ono što je poznato kao trajno istraživanje transporta.