Nedavno je došlo do iznenađujućih promena u kinesko-evropskom transportu. Kao rezultat novih sporazuma zaključenih u samoj Aziji, kamioni sa kineskim tablicama neočekivano su počeli da stižu do granica Evropske unije, već se pojavljuju u Turskoj i Belorusiji. Istovremeno, sami Kinezi su počeli da dozvoljavaju stranim kamionima duboko u svoju zemlju, a ne samo u granične pretovarne centre. I tako dolazimo do novog projekta, koji je nedavno pohvalio prevoznik iz Turske.
Teško je ne primetiti da je turski transport nedavno dobio veliki zamah, iskoristivši činjenicu da nije pokriven ratnim sankcijama ni sa jedne strane. S druge strane, kada je došlo do pomenute liberalizacije u transportu u Kinu, Turci su odlučili da iskoriste i ovu priliku. Otuda i fotografije objavljene juče, na kojima možete videti tri seta sa turskim pločama, koji su stigli na istovar u Kini. Na njihovim kabinama nalaze se čak i komemorativna krila sa natpisima na kineskom, koji visi ulaz u zemlju prvog prevoznika iz Turske, koristeći južnu rutu kroz Kaspijsko more.
Krupni plan samih kamiona:
Ova tri vozila su Iveco S-Way tegljači sa ravnim poluprikolicama. Oni pripadaju kompaniji Logitrans Logistics, koja ima sedište u Istanbulu, iako otvara sve više kancelarija u Evropi, uključujući i Poljsku. Što se tiče tereta isporučenog u Kinu, ispostavilo se da dolazi čak iz Nemačke. Stoga je ruta ova tri S-puta vodila kroz 10 zemalja, brojeći 8200 kilometara. Kamioni su morali da pređu samu Nemačku, značajan deo Balkana i celu širinu Turske, a zatim uđu na Kavkaz, stignu do Azerbejdžana, trajektom pređu Kaspijsko more, pređu južni Kazahstan i tek onda uđu u Kinu. Cela ruta je trebalo da bude oko 20 dana.
Tri turska kamiona prevezla su teret iz Nemačke u Kinu – 8200 km u tri S-puta – 40 tona
Nedavno sam pisao više o promenama u kinesko-evropskom transportu u ova dva članka: Kineski kamioni krenuli na put ka Turskoj – novi projekat sa karnetom TIR i MAN TGS iz kineskog ogranka Alblasa na iglu u blizini poljske granice