Diskusija se vrtila oko pitanja da li transport praznih kontejnera, posebno pre utovara ili posle istovara, treba smatrati delom kombinovanog transporta ili ga treba smatrati strožim pravilima o operacijama kabotaže. U 2020. godini, Bundesanstalt für Güterverkehr (BAG) izvršio je dvije inspekcije u Contargo Rhein-Neckar GmbH i usprotivio se 60 transporta koje je rumunska kompanija TIM-Trans Impex SRL izvršila između 6. maja i 27. maja 2019. godine.
TIM-Trans Impex je optužen za prevoz praznih kontejnera bez propisanog preferencijalnog tretmana za kombinovani transport, što je dovelo do značajne novčane kazne od 8.625 evra. Prema BAG-u, menadžer TIM-Trans Impex-a je u sedam dana prekoračio limit od tri kabotažne operacije.
Međutim, na ročištu upravitelj je tvrdio da je prijevoz praznih kontejnera sastavni dio šireg ugovora za prijevoz natovarenih kontejnera, koji je potpadao pod povlašteni tretman kombiniranog prijevoza prema Direktivi 92/106. Uprkos ovom položaju, BAG je izrekao novčanu kaznu menadžeru transporta, naglašavajući da transport praznih kontejnera pre utovara ili nakon istovara podleže ograničenjima kabotaže iz Uredbe br.
Međutim, Sud pravde je presudio da je prevoz praznih kontejnera, kada se odvija u direktnoj vezi sa prevozom robe, neodvojivi deo kombinovanog transporta. Ovo tumačenje je u skladu sa ciljevima Direktive o smanjenju zagušenja puteva i uticaja na životnu sredinu i povećanju bezbednosti na putevima.
U presudi Suda citirana je Direktiva 92/106 i naglašeno izuzeće koje omogućava prevoznicima da obavljaju početne i/ili završne operacije drumskog transporta kao deo kombinovanog transporta, izuzetog od strožih kabotažnih zahteva Uredbe (EZ) br. Ova odluka pruža jasnoću transportnom sektoru i promoviše lakši i konkurentniji proces za kompanije koje se bave kombinovanim transportom, u skladu sa širim ciljevima zajedničke transportne politike Evropske unije.