Da bi zaštitila i sprečila dalje poremećaje u lancima snabdijevanja, preduzeća moraju da sprovedu planove za popravku prekinutih veza. To podrazumijeva intenziviranje raznolikosti lanca snabdijevanja tako što ćete imati više opcija kada su u pitanju dobavljači, kao što su nabavka sirovina, proizvodnja, skladištenje u magacinu i isporuka. Međutim, elastičnost lanca snabdevanja jednako je važna i u reakciji na poremećaj.
Uprkos poremećajima i neizvesnosti izazvanim pandemijom, preduzeća i dalje veruju u lanac snabdevanja. Naime, 92 odsto preduzeća nije zaustavilo tehnološke investicije. Tehnologija je jedini odgovor na povećanje raznolikosti i digitalizaciju lanca snabdevanja, ali kako će se vratiti na efikasnost pre pandemije?
Pandemija je potpuno promjenila ponašanje potrošačke kupovine, o kojoj je dokazao nepredvidiv porast kupovine predmeta kao što su toalet papir i porast hobi predmeta kao što su slagalice i alati za baštu. Međutim, umjesto korišćenja nepouzdanih trendova iz prošlosti za predviđanje ponašanja potrošača, vještačka inteligencija (AI) i mašinsko učenje mogu pomoći da se kompanije upute na sve, od preporuka o zalihama do strategija distribucije kako bi se suzbio uticaj budućih kriza.
Održivost je bila na čelu mnogih poslovnih modela kako se svijet približava ciljevima održivosti. Napori za održivost pauzirani su tokom pandemije, gde se fokus preusmjerio na poslovanje jednako blizu poslovanja kao i obično, po cijenu korišćenja održivih resursa. Kako izlazimo iz pandemije, održivost se vraća na vrh poslovnih planova. Skladišta integrišu tajmere za kontrolu osvetljenja, toplote, vode, gasa i temperature, a drumski teretnjaci usvojili telematiku kao sastavni dio opreme od senzoran a kamionima za praćenje pritiska guma i efikasnosti goriva, do obrade optimalnih informacija za realizaciju zadataka. Automatizacija može prediktivno da zakaže održavanje vozila kako bi taj deo lanca snabdijevanja bio što zeleniji.
Pandemija je dovela do masovne nezaposlenosti, što je rezultiralo ključnim vezama za transport i isporuku bez osoblja. Na primjer, američkoj automobilskoj industriji fali 80.000 vozača, ali mnogi ljudi koji su izgubili zaposlenje u raznim industrijama zbog COVID-19 sada žele da se presele u sektor transporta, distribucije i logistike. Da bi se bolje upravljalo procesom regrutovanja, tehnologija se može koristiti za privlačenje, ekranizovano i zadržavanje talenata koji odgovara upražnjenim ulogama.
Usled porasta potražnje za ličnom zaštitnom opremom (PPE), kao što su maske, štitovi za lice i medicinska oprema poput ventilatora, 3D štampači su bili u mogućnosti da proizvedu ove bitne artikle i snabdevaju zdravstvene usluge.
Mobilno bar kodiranje je pojačano kao pouzdana praksa tokom pandemije. Radnici širom industrije koristili su zastarele ručne procese, kao što je popunjavanje obrazaca olovkom. Umjesto toga, mobilno bar kodiranje je zaštitilo radnike koji imaju na umu društveno distanciranje digitalnim hvatanjem podataka kako bi mogli da se dijele precizno i efikasno, eliminišući kontakt uživo i sprečavajući dalje komplikacije.
Digitalizacija je Budućnost
Pandemija je ubrzala usvajanje tehnologije, a 36 odsto rukovodilaca je reklo da je COVID-19 ubrzao digitalnu transformaciju njihovih lanaca snabdijevanja. Takve digitalne transformacije su tu da ostanu, a kako se preduzeća oslanjaju na procese kao što su raspoređivanje mobilnih uređaja, brz razvoj aplikacija, upravljanje incidentima, operativna inteligencija i upravljanje Internet of Things (IoT) uređajima, oni moraju da pronađu više načina da digitalizuju procese i zaštite se od budućih kriza korišćenjem tehnologije za lociranje uređaja, daljinsko rešavanje problema i pristup kritičnim podacima uređaja. (www.scm.com)