Alpska inicijativa predstavila je svoj trofazni plan za klimatski neutralni teretni transport širom Švajcarske do 2035. godine. Prva faza trebalo bi da bude sprovedena do 2025. godine, za koju su članovi odbora inicijative podneli predloge švajcarskom parlamentu (Nacionalnom savetu).
Prva faza uključuje proširenje finansiranja infrastrukture za punjenje na elektromobilnost predviđenu Zakonom o CO₂, tako da se u budućnosti može finansirati i infrastruktura za punjenje i punjenje goriva za kamione sa baterijom i vodonikom koji se napajaju obnovljivim izvorima energije. Budući da je, kako sama Alpska inicijativa naglašava, pored visokih troškova nabavke, ova nepostojeća infrastruktura prepreka prelasku transportnih kompanija na kamione koji su klimatski prihvatljiviji.
Pored toga, u planu je i ograničenje brzine za kamione od 70 kilometara na sat umesto sadašnjih 80 kilometara na sat na autoputu. Ograničenje brzine od 90 kilometara na sat na autoputu važi i za dostavne kombije, umesto na 120 kilometara na sat. Pored toga, uvedena je i zabrana preticanja kamiona na autoputevima. “Ovom merom Švajcarska bi mogla da uštedi više od 100.000 tona CO2 godišnje, kao i da smanji emisije izduvnih gasova i čestica za 10 odsto,” navodi se u inicijativi.
Prijave iz druge faze, koja će se implementirati u godinama 2025-2025, pružaju pravnu osnovu za opštine, gradove i kantone kako bi mogli da uspostave zone bez emisija u kojima je dozvoljeno da cirkulišu samo vozila koja su manje štetna po zdravlje, klimu i životnu sredinu od vozila na fosilna goriva.
Tri člana odbora Alpske inicijative, Isabelle Pasquier-Eichenberger, Christophe Clivaz i Emmanuel Amoos, već su podnijeli odgovarajuće prijedloge švicarskom parlamentu, ali datum glasanja o prijedlozima nije naveden.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/schweiz-lkw-maut-steigt-383536