Koliko je stanica za brzo punjenje potrebno u Europi? Na ovo pitanje odgovara zajednička studija Fraunhofer instituta za istraživanje sistema i inovacija (ISI) i Amazona, koja određuje optimalan broj i lokacije javnih stanica za brzo punjenje za kamionski saobraćaj na velike udaljenosti u Evropi.
Optimalna mreža za punjenje za transport na velike udaljenosti u EU
Kako bi se razvila optimizirana mreža za punjenje kamiona koja zadovoljava očekivanu potražnju za punjenjem s minimalnim brojem stanica za punjenje, studija se temelji na izračunima obima prometa kamiona u Europi u 2030. godini, javno dostupnim lokacijama u Europi i postojećim stajalištima za kamione.
Dalje se kaže da studija također “uzima u obzir ograničenja kapaciteta u smislu dostupnosti prostora i priključenja na mrežu i izračunava optimizirano, postepeno širenje mreže duž ruta s najvećom potražnjom u Europi”. Autori su također uzeli konzervativan pristup u svojim proračunima, “nisu pretpostavili punjenje u skladištima i pretpostavili su praktični domet od samo 400 kilometara, što neki novi modeli kamiona na baterije već danas premašuju.”
Što se tiče optimalnih lokacija za stanice za punjenje kamiona u Evropi, studija preporučuje fokusiranje na prometne rute u ključnim transportnim čvorištima. Ako se mreža punjenja kasnije proširi, lokacije na manje prometnim rutama mogu se sukcesivno dodavati.
Međutim, autor studije i šef poslovne jedinice za energetsku ekonomiju u Fraunhofer ISI, Priv.-Doz. Dr. Patrick Plötz, ističe važnu tačku:
Međutim, ove nove lokacije moraju imati dovoljan kapacitet mreže, a neke zahtijevaju kapacitet do 12 megavata za napajanje do 20 MCS priključaka. Ovo ilustrira izazove u smislu potražnje za energijom i mrežne infrastrukture koje elektrifikacija evropskog kamionskog transporta na velike udaljenosti podrazumijeva. Međutim, nekoliko evropskih vlada već aktivno radi upravo na tim izazovima.”
To je također pristup savezne vlade, koja naručuje mrežne priključke unaprijed prije nego što se stvarne stanice za punjenje raspišu na tenderu.
Pročitajte više o temi: Nacionalni projekt za e-kamione Počinje mreža brzog punjenja
Strateški planirana mreža zasnovana na megavatnim stanicama za punjenje mogla bi snažno promovirati širenje kamiona na baterije u Evropi.
Naše istraživanje sugerira da industrija i kreatori politike trebaju ubrzati daljnji razvoj i usvajanje megavatnih sistema punjenja kao što je MCS. To je zato što to omogućava logističkim kompanijama, na primjer, koje nemaju mogućnost punjenja u skladištima da elektrifikuju svoje flote. Javne MCS stanice bi mogle izbjeći izazove kao što su snabdijevanje električnom energijom ili kupovina odgovarajućih nekretnina, što je često glavna prepreka za kupovinu kamiona na baterije”, zaključuje Patrick Plötz.
Studija “Optimizirane mreže punjenja zasnovane na potražnji za prijevoz na duge relacije u Evropi” dostupna je za preuzimanje na web stranici Fraunhofer Instituta za istraživanje sistema i inovacija (ISI).
Predstavljena studija je dio HoLa projekta, koji finansira Federalno ministarstvo digitalizacije i transporta (BMDV) sa ukupno 12 miliona eura kao dio smjernica za finansiranje elektromobilnosti i namijenjen je istraživanju punjenja električnih kamiona visokih performansi.
https://trans.info/de/wie-vi