Brže planiranje i odobrenje ne samo za železnicu, već i za važne autoputeve – semafori su za to raščistili put. Šta stanovništvo misli o tome.
24.04.2023Matijas Retman
Da li ubrzanje treba rezervisati za železnicu? Ili bi autoput takođe trebalo da ima koristi od ovoga kako bi se brže eliminisala uska grla i mreža bila efikasnija? Krajem marta Nemački transportni forum (DVF) anketirao je više od 2.500 odraslih osoba preko instituta za istraživanje mišljenja Civey. Rezultat: Skoro 57 procenata bilo je za ubrzano proširenje autoputeva. Oko 36 procenata je bilo protiv, preostalih sedam odsto je neodlučno.
DVF: Naš apel podržava stanovništvo
DVF se oseća opravdano rezultatima istraživanja. “Naš apel saveznoj vladi da brže planira, odobrava i gradi infrastrukturne projekte za sve načine transporta takođe je podržan od strane stanovništva”, kaže organizacija, koja predstavlja kompanije koje posluju u svim načinima transporta.
Po mišljenju odgovornih za DVF, ubrzanje mora ići ruku pod ruku sa dugoročnom bezbednošću u finansiranju. “Ubrzanje se ne može postići bez sigurnosti adekvatnog finansiranja dugoročno, jer su infrastrukturi potrebna duga vremena olova za brzu implementaciju”, objašnjava prof. Raimund Klinkner, predsednik Izvršnog odbora. Sa godišnjim promenama budžeta i programa za vanredne situacije, transportna i građevinska industrija, kao i industrija, neće moći da planiraju. DVF govori o zaostalim investicijama u transportnu infrastrukturu od preko 300 milijardi evra.
Prema sadašnjem nacrtu zakona, vlada semafora želi da ubrza implementaciju 148 projekata autoputeva i do 67 železničkih projekata. U svom paketu modernizacije u martu, ona je za to očistila put.
https://www.eurotransport.de/