Federalna agencija za mreže odobrila je traženo povećanje cena ruta podružnice Deutsche Bahn AG-a za železničku infrastrukturu DB InfraGo za narednu godinu. Prema udruženju „Die Guterbahnen“, ovo je jedno od najvećih povećanja DB-a ikada.
U narednoj godini očekuje se povećanje cena ruta u železničkom teretnom saobraćaju za 16,2 odsto, saopštilo je Udruženje teretnih železnica. Shodno tome, cene ruta, koje trenutno iznose 3,21 evro za standardni teretni voz, biće povećane za 52 centa na 3,73 evra po kilometru rute od decembra 2024. godine. Umesto da se fokusira na opšte dobro, DB pokreće najveći program povećanja cena ruta u istoriji grupe“, komentariše generalni direktor Guterbahnena Neele Vesseln.
Pošto vlada istovremeno smanjuje federalno finansiranje cena ruta, cena po kilometru će porasti za 121 odsto od decembra 2023. do decembra 2024. godine. To je, prema podacima udruženja, 31 procentni poen više od jednokratnog povećanja putarine za kamione u decembru prošle godine (za oko 90 odsto). Imam dva pitanja za ministra saobraćaja.
Kuda ide ovo putovanje ako navodno postoji „izuzetno mnogo“ kontrole u DB InfraGO?
I kako savezna vlada želi da kompenzuje ovo slabljenje železnice u konkurenciji sa kamionima kako bi postigla svoj cilj rasta od 25 odsto tržišnog udela i svoje klimatske ciljeve? Želeo bih da vas podsetim da je nesmanjen nastavak podrške cenama ruta bio deo vladinog programa neposredne zaštite klime za transport“, zaključio je Veseln. Pročitajte takođe: DB InfraGO počinje na prelazu u godinu.
Šta stoji iza nove infrastrukturne podele?
„Kompanije na ivici svog ekonomskog postojanja“ Prema Udruženju nemačkih transportnih kompanija (VDV), u vezi sa značajno smanjenom podrškom cenama ruta, postoji dodatni teret bez presedana, koji ne samo da ugrožava klimatske ciljeve savezne vlade i ciljeve promene modaliteta. Značajno povećane cene ruta pre svega utiču na komercijalni železnički transport teretnih železnica i putničkih železnica na daljinu u ekonomski rizičnoj meri – i više nego što se već strahovalo u jesen 2023. godine“, rekao je potpredsednik VDV Joahim Berends, komentarišući odobreni povećati. Udruženje upozorava da će „neki broj železničkih kompanija biti doveden na ivicu ekonomske egzistencije“, pogotovo što je ekonomsko okruženje za železnički saobraćaj ionako teško.
Pročitajte više na: https://trans.info/de/schienengueterverkehr-trassenpreise- Verden-stieg-383284