Evropska komisija je više puta izjavljivala da nacionalne vlasti ne mogu da zahtevaju od vozača da dostave dokaz da nisu uzeli svoj redovni nedeljni odmor pre provere pored puta koja se odvija u kabini. Ali šta ako vozač lično prizna prekršaj?
Komisija se redovno obaveštava da neki nacionalni organi (npr. Francuzi, na šta ukazuju članovi) zahtevaju od vozača da dokažu dokazima, kao što su hotelski računi, da su uzimali svoje redovne nedeljne periode odmora u odgovarajućem smeštaju izvan vozila.
Prva rezolucija u Q&A formatu o primjeni novih pravila vožnje i odmora (01.12.2020.) » (vidi II/6) već se bavio ovim pitanjem:
Organi za sprovođenje zakona stoga ne bi trebalo da zahtevaju od vozača da dostave dokumenta koja dokazuju da nisu uzeli svoj redovni nedeljni odmor pre provere pored puta u vozilu. Vozači ili poslodavci će biti kažnjeni novčanom kaznom samo ako inspektori uhvate vozača da uzima svoj redovni sedmični odmor (ili redovan sedmični odmor duži od 45 sati uzet kao naknada) u vozilu.
Sada je nadležni Visoki organ Komisije (DG MOVE) dao dodatna objašnjenja o tome kako sprovesti „zabranu kabine.“
165/2014 („Države članice ne mogu zahtijevati od vozača da dokumentiraju svoje aktivnosti pri izlasku iz vozila“) ne sprječava nacionalna tijela da vrše provjere prethodnih sedmičnih perioda odmora, čak ni u drugoj državi članici. Stoga, nacionalne vlasti mogu da izvrše takve provere u bilo kom trenutku. Međutim, činjenica da vozači nisu u obavezi da pruže dokaz o svojoj aktivnosti van vozila odnosi se i na situaciju u kojoj uzimaju redovne nedeljne periode odmora. Dakle, inspektori ne mogu da zahtevaju od njih da dokažu da nisu uzimali svoj redovni nedeljni odmor pre provere pored puta u kabini.
Istovremeno, kao nova ideja pojavila se sledeća dodatna razmatranja u odnosu na stav EU koji je već izražen:
U slučajevima kada zakonodavstvo država članica priznaje usmeno priznanje vozača kao valjan dokaz o povredi člana 8 (8) Uredbe (EZ).
izvor: https://www.mkfe.hu/