Švajcarska uprava za puteve predstavila je revidiranu verziju rešenja pod nazivom Astra most. Treba da bude još bolje prilagođen za upotrebu kamionima, a istovremeno će obezbediti lakši protok saobraćaja, smanjujući potencijalne saobraćajne gužve.
Most Astra je svojevrsni privremeni vijadukt na točkovima, dug 100 metara i širok 3,1 metar. Postavljen je na deonice koje zahtevaju popravke trotoara, tako da se radovi mogu obavljati na dnu i saobraćaj sa dve trake na vrhu. Štaviše, vijadukt takođe ima sopstveni pogonski i daljinski upravljač, sposoban da dostigne brzinu do 0,5 km/h. Dakle, kada je spremno 100 metara novog trotoara, cijelu strukturu samo treba pomaknuti naprijed kako bi se nastavili radovi.
Sistem kretanja pomoću mosta Astra:
Prva upotreba mosta Astra dogodila se u proleće 2022. godine, povodom renoviranja švajcarskog autoputa A1. Rješenje se tada pokazalo kao dobro rješenje, iako su se njegove rampe – 69 metara po strani – pokazale malo prestrmim. Kamioni sa niskim plućima morali su mnogo da uspore na njima, što se prevelo u saobraćajne poteškoće. Zbog toga su Švajcarci odlučili da poboljšaju svoj dizajn predstavljanjem nove, poboljšane verzije ove nedelje.
U ovoj novoj verziji rampe su proširene za 10 metara sa svake strane. To je bilo dovoljno da se smanji ugao napada sa 6,1 odsto na 1,25 odsto. Kao rezultat toga, čak i vrlo niska vozila – uključujući transportere automobila i dvopalubne prikolice – mogu ući u rampu bez i najmanjeg straha i dostići brzinu od 60 km/h. Takođe je potvrđeno da će vozila hitne pomoći, kao što su policijski automobili ili ambulantna kola, moći da održavaju veće brzine.
Poboljšana verzija na testovima, sa kamionima:
Nakon što je uspješno prošla testove na zatvorenoj stazi, nova verzija mosta Astra danas počinje i praktičan test. Vijadukt je ponovo postavljen na švajcarskom autoputu A1, ovog puta na deonici kod Solothurna, u pravcu Ciriha, a oživljavanje će se odvijati ispod, koje će trajati do sredine avgusta. Dakle, ako vozite kroz Švajcarsku u naredna četiri meseca, možda ćete imati priliku da vidite zaista zanimljiv fenomen.
Na kraju, tu su i finansijska pitanja koja treba razjasniti. Originalna verzija mosta Astra koštala je 20 miliona franaka (oko 88 miliona zlota), a nakon poboljšanja troškovi su porasli na 25 miliona franaka (oko 110 miliona zlota). Zašto su onda Švajcarci odlučili da odu na nešto tako skupo? Objašnjenje je jednostavno – to je zapravo jedini način na koji se popravke autocesta mogu odvijati bez dugotrajnog sužavanja ceste, a samim tim i bez ogromnih zagušenja. Uzimajući u obzir ogromne gubitke nastale saobraćajnim gužvama – koji mogu iznositi 200 eura po satu za jedan kamion (proračuni ovdje) – na kraju, cijela investicija se može isplatiti za privredu.
Proces postavljanja mosta Astra traje oko 2-3 dana:
https://40ton.net/nagrodzo