Poslednjih godina banke su se suočile sa sve većom regulativom u sektoru finansiranja, što je dovelo do većih troškova. Kapitalni zahtevi, radno intenzivna priroda i smanjenje kancelarijske mreže takođe igraju ulogu u smanjenom pristupu finansijama za mala i srednja logistička i transportna preduzeća. Iako obaveze kao što je „Upoznaj svog kupca“ takođe igraju važnu ulogu za lizing kompanije, ugovori o zakupu mogu se zaključiti odlučnije i brže. Pored toga, banke često imaju strože kriterijume, koji često zahtevaju da kompanije budu operativne najmanje tri godine. Kao rezultat toga, pokretanje logističkih i transportnih kompanija, između ostalog, teško je dobiti kredit kako bi se omogućila ulaganja.
Zakup se sve više očekuje u logistici i transportu u malim i srednjim preduzećima
„Rast koji vidimo u broju novih ugovora o zakupu u malim i srednjim preduzećima je ohrabrujući znak da postoji veća potreba za alternativnim finansijerima. Nebankarske lizing kompanije će porasti za 27% u 2023. godini u odnosu na 2022. godinu. Ove brojke potvrđuju naše očekivanje da će lizing igrati sve važniju ulogu u finansiranju malih i srednjih preduzeća, ali da će se njegova distribucija odvijati i van tradicionalnih bankarskih kanala. Očekujemo da će se ovaj trend nastaviti i u 2024. godini, takođe u transportnoj i logističkoj industriji,“ kaže Peter-Jan Bentein iz holandske asocijacije lizing kompanija.
„Poslednjih godina Holandiji je dodato na hiljade transportnih i logističkih kompanija. Mnoge od ovih kompanija traže alternativno finansiranje kako bi održale svoje poslovanje. To je razumno, jer se korišćenjem finansiranja na pametan način stimuliše rast kompanije“, kaže Ewoud Sneep, komercijalni menadžer u Hiltermann Lease-u.
Kao finansijer imovine, Hiltermann Lease pažljivo razmatra vrednost (razvoj) imovine i suštinski značaj imovine za poslovanje. Ovo, u kombinaciji sa kriterijumima koje kompanija mora da ispuni, omogućava im da pravilno procene rizike i obezbede finansiranje malim i srednjim preduzećima na odgovoran način.