Saradnja ima za cilj da ubrza smanjenje emisije ugljenika u drumskom saobraćaju. Za Toyotu Motor Europe ovo je važan faktor u postizanju cilja da do 2040. godine postane potpuno ugljenično neutralna.
Toyota Motor Europe vidi veliki potencijal u korišćenju kamiona na vodonik za obavljanje logističkih ruta bez emisija štetnih gasova. Manja masa vodonikovih sistema omogućava teže opterećenje, a brzo punjenje vodonika je od suštinskog značaja za intenzivan transport. Kamion sa vodoničnom gorivnom ćelijom može da dopuni gorivo jednako brzo kao i dizel kamion. Pored toga, obrazac upotrebe kamiona, sa njihovom potražnjom za većim količinama vodonika, daje važan doprinos održivoj infrastrukturi oko važnih ruta.
Budućnost bez emisija
Hans Bekkers, komercijalni direktor VDL specijalnih vozila: „VDL specijalna vozila veruju u budućnost bez emisija za srednju i tešku opremu na putu i van njega. Stoga smo izuzetno ponosni što sarađujemo sa Toyotom Motor Europe na ovom inovativnom tehnološkom projektu, koji će nam omogućiti da proširimo naše poslovanje sa pogonom na vodonik.“
Ljeto 2023.
VDL Groep će napraviti prvi kamion sa gorivim ćelijama do leta 2023. godine, nakon čega će uslediti više vozila koja će se proizvoditi u jesen 2023. godine. Oni se zatim koriste i na logističkim rutama TME-a u Evropi. Projekat jača znanje o primeni kamiona na vodonik, dodatno podržavajući dugoročnu viziju TME-a da dekarbonizuje logistiku i smanji Toyotin ugljenični otisak.
Redukcija ugljika logistike
Leon van der Merwe, potpredsednik lanca snabdevanja Toyota Motor Europe: „Oduševljeni smo što ovaj projekat započinjemo sa VDL Groep-om, jer će nam omogućiti dalju dekarbonizaciju transporta naših komponenti, vozila i servisnih delova na velike udaljenosti. Teški kamioni će i dalje biti važan stub naše multimodalne strategije, a uvođenje kamiona sa nultom emisijom štetnih gasova opremljenih našim Toyotinim modulima gorivih ćelija imaće snažan uticaj na ukupno smanjenje emisije ugljenika u našoj logistici.“
Ključ
Prema Toyotinim rečima, kamioni sa gorivim ćelijama igraju ključnu ulogu u rastu šireg evropskog ekosistema vodonika i snažno podržavaju dekarbonizaciju transporta i ekološku energetsku tranziciju. Teški kamioni su ključni za generisanje zdrave dinamike ponude i potražnje za vodonikom. Oni mogu stimulisati razvoj održive infrastrukture, iz koje mogu nastati nove aplikacije mobilnosti. Infrastruktura za kamione sa vodonikom lako se može proširiti i na druga vozila na vodonik koja koriste iste stanice za punjenje vodonikom. Ovaj novi projekat kamiona je jedan od mnogih Toyotinih nedavno uspostavljenih sa više partnera, uključujući i one za laka komercijalna vozila, čamce, vozove i autobuse, sa ciljem ubrzanja prelaska na ekonomiju vodonika.
Kamioni koje će VDL konvertovati za Toyotu zasnovani su na DAF CF. VDL prethodno napravljenim baterijski električnim kamionima za DAF, takođe baziranim na CF. U SAD-u, DAF matični Paccar i Toyota blisko sarađuju u oblasti kamiona sa vodonikom. Ne postoje planovi za izgradnju FCEV kamiona od VDL-a i Toyote za zainteresovane prevoznike, izjavio je portparol Toyotinog uvoznika Louwman & Parqui za TTM.nl.
https://www.ttm.nl/