Na Tehničkom kongresu VDA 2023, održanom od 28. marta do 29. marta u Berlinu, svi govornici od MAN-a do Iveca slažu se oko jedne tačke:Euro 7 čini energetsku tranziciju u transportnom sektoru kao štetu. Važni resursi u odeljenjima za istraživanje i razvoj su vezani za ovu namenu, koja bi zapravo trebalo da se koristi za razvoj pogona bez emisija.
Bosch vidi vodonik kao širok nosač
Postoje prilično podeljena mišljenja o tome kako bi ovaj pogon mogao da izgleda u budućnosti. Dr Tomas Pauer, predsednik Powertrain Solutions u Bosch-u, počeće svoje izlaganje upečatljivim sloganom: „Nema vodonika, nema neutralnosti ugljenika.“ On jasno stavlja do znanja da skoro da nema načina da se zaobiđe gorivna ćelija, posebno u kamionima. Dok su akumulatorski električni sistemi takođe opravdani na kratkim distribucionim putevima, vodonik je potreban za međugradske rute. On ukazuje i na druge aplikacije, od industrije do sopstvene gorivne ćelije kompanije u kotlarnici.
E-gorivo za postojeću flotu
Dr Majkl Stajner, šef grupnog istraživanja i razvoja u VW-u, čak otvara još jedna vrata i unosi temu e-goriva u igru. Iako je siguran: „Budućnost pripada e-mobilnosti“, ogromna flota postojećih vozila sa motorima sa sagorevanjem takođe stavlja kompaniju na tableau. Ovde vidi e-gorivo kao tehnologiju za brzu dekarbonizaciju kao dodatak novim vozilima na električni na struju. Pored toga, infrastruktura za e-gorivo je već na snazi. Ali takođe formuliše važna ograničenja. Na primer, e-goriva moraju da se vide kao dodatak e-mobilnosti, a ne kao konkurenti. Takođe je važno da se struja za proizvodnju ovih e-goriva ne uzima iz mreže, već iz preprodukcije vetra i solarne energije. Solarnu ili energiju vetra često je najbolje nabaviti tamo gde je malo direktnih potrošača – Porsche upravlja test postrojenjem u udaljenom delu Čilea. Tamo se struja mora požnjeti i lako transportovati u vidu e-goriva ili vodonika.
MAN se pre svega fokusira na baterije
Dr Frederik Zohm, član Izvršnog odbora za istraživanje i razvoj u MAN-u, predstavlja mnogo fokusiraniji kurs i jasno vidi kamion sa električnom baterijom u prvom planu. Efikasnost i tehnološka zrelost su ovde najvažnije tačke, ali infrastruktura je takođe tačka. Trenutno još uvek postoji nedostatak odgovarajućih stanica za punjenje, ali „svuda je kabl za napajanje“. Međutim, istovremeno, trenutno je još uvek premalo proizvodnih kapaciteta za vodonik. Gas je odgovarajući skup. Prema rečima dr Zohma, tehnologija je samo po ceni vodonika od tri do četiri evra TcO na nivou sa čistom električnom baterijom. Trenutna cena od nešto manje od 13 evra za kilogram daleko je od toga. Pored toga, on očekuje da će MAN moći da isporučuje električne kamione sa baterijom od 2027 kWh i rasponom od „preko 800.1 kilometara dnevno“ do 000.
Iveco bringt neuen Vielstoffmotor
Iveco wiederum sieht neben seinen Aktivitäten in der Welt der batterieelektrischen und Brennstoffzellen-Welt nach wie vor Chancen für den Gasmotor, ob CNG oder LNG. Wichtig sei, so Christian Sulser, Vorstand Vertrieb und Marketing bei Iveco, dass es sich dabei um Biogas handle und eben nicht um fossiles Gas. Dann sei ebenso eine deutliche Reduktion des CO2-Ausstoßes möglich – 95 Prozent in der Well-to-Wheel-Betrachtung. Biogas sei zudem nicht von Spotmärkten abhängig, was gut planbare Langfristkontrakte ermögliche. Basis für Ivecos künftige Verbrennerstrategie ist auch der neue Vielstoffmotor von FPT. Der Cursor 13 kann sowohl Diesel (HVO), Biogas als auch Wasserstoff verbrennen. Allen Dreien gemein ist eine extreme Reduktion der CO2-Emissionen im Vergleich zum klassischen Diesel – wenn auch teils „nur“ Well-to-Wheel.
VDA-Präsidentin Müller: Mehr Tempo
U svom uvodnom govoru, predsednica VDA Hildegard Miler direktno je postavila neophodne okvirne uslove apelom na industriju, ali pre svega na političare. „Budućnost mobilnosti je jedna od velikih tema našeg vremena. Kao nemačka automobilska industrija, radimo sa snagom, odlučnošću i inovativnim duhom kako bismo osigurali da klimatsko neutralna mobilnost postane stvarnost što je brže moguće. Nema sumnje da digitalizacija vozila i transporta može da pruži izuzetno važan doprinos postizanju klimatski neutralne mobilnosti i takođe nudi ogromne mogućnosti za rast, održivost i bezbednost na putevima. Međutim, da bi se taj potencijal zaista iskoristio, okvirni uslovi moraju da budu ispravni“, rekla je predsednica VDA Hildegard Miler u svom uvodnom govoru. Između ostalog, potrebna je veća brzina u proširenju neophodne infrastrukture, zahteva Miler: „Do 2025. Pored toga, Nemačkoj je potrebna veća brzina u proširenju infrastrukture za punjenje građana. Da bi se dostigao cilj od milion tačaka punjenja u 5.
https://www.eurotransport.de/