Dugo je trajalo, ali sada je njemački Bundesrat odlučio: HVO 100 je dozvoljen na njemačkim benzinskim pumpama. Kakav će to uticaj imati, posebno u transportnoj industriji?
HVO 100 se na njemačkom jeziku naziva „hidrotretirano biljno ulje“ ili „hidrotretirano biljno ulje.“ To znači da se ovo gorivo pravi od biljnih ulja, uglavnom od otpada kao što je ulje za prženje. Ovo je čisti biodizel. Prednost: Sa HVO 100, cca 80 – 90 posto manje CO2 se emitira tokom sagorijevanja.
Transportne kompanije već duže vreme promovišu biodizel. Zato što im je uvek bilo jasno da će na putevima Nemačke biti kamiona sa unutrašnjim sagorevanjem još mnogo godina, bez obzira na to koliko uspešni električni i hidrogenski kamioni treba da budu. Zbog toga je moralo da postoji rešenje za emitovanje znatno manje CO2 čak i sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Jedna mogućnost: HVO 100. Zašto to ima smisla i zašto je trebalo toliko vremena da se dobije odobrenje za javnu distribuciju? Odgovore mozete naci u nasem videu!