Evropska komisija objavila je predloge da se teretni transport učini održivijim unapređenjem konkurentnosti kombinovanog transporta.
Predlozi se tiču kombinovanog transporta, „koji kombinuje fleksibilnost drumskog transporta, koji bi se i dalje koristio na prvoj/poslednjoj etapi putovanja da bi se stiglo bilo gde u EU, sa ekološkim performansama železničkih, inlandskih vodenih puteva ili kratkih morskih brodova na glavnom delu putovanja“.
Komisija tvrdi da bi novi amandmani međumodalni transport bili efikasniji i konkurentniji.
Predlog obuhvata:
- Digitalne platforme postavljene u okviru Uredbe o informacijama o elektronskoj teretnoj robi (eFTI) obezbediće teretnim prosleđivačima alatku za izračunavanje kako bi se dokazalo da li se njihovo poslovanje kvalifikuje za podršku. Ova podrška će biti usredsređena na operacije koje smanjuju negativne spoljašnjosti za najmanje 40 odsto u poređenju sa operacijama samo na putu između istih početnih i krajnjih tačaka.
- A meglévő szabályozási intézkedések mellett a javaslat mentességet vezet be az ideiglenes vezetési tilalom alól, például a kombinált szállítás esetében a hétvégi vezetési tilalom alól. A cél a terminál- és egyéb infrastruktúra-kapacitások kihasználásának javítása azáltal, hogy a rövid adagolószárakat szállító teherautók a vonatok, uszályok vagy hajók indulási időpontjai alapján szükség esetén elérhetik a terminálokat.
- Predlogom se određuje cilj konkurentnosti za zemlje članice da smanje prosečne troškove kombinovanih transportnih operacija od vrata do vrata za najmanje 10 odsto u roku od 7 godina i zahteva od njih da sprovedu neophodnu politiku za to. Nova kapija EU za informacije o intermodalnom transportu pružiće informacije za okvire nacionalne politike svih zemalja članica i praktične informacije o postojećim merama, povećavajući transparentnost nacionalnih mera.
Predlog će sada ispitati Evropski parlament i Savet po običnoj zakonodavnoj proceduri.
Komentarišući objavu, komesarka za saobraćaj Adina Vlean je rekla:
„U 2022. godini na putevima EU prevezeno je 13,6 milijardi tona robe. Ovaj teretni transport igra centralnu ulogu u ekonomiji EU i moramo da držimo troškove i emisije pod kontrolom kako se potražnja povećava. Sa našim predlogom, kamioni će nastaviti da igraju ulogu u sektoru prevoza, ali će u kombinaciji sa drugim, održivijim načinima transporta, kao što su barže, kratka morska plovidba ili vozovi, smanjiti spoljne troškove transporta i optimizovati upotrebu prevoznih sredstava. transportnu mrežu za građane i našu ekonomiju.“
Bővebben itt: https://trans.info/hu/a-kombinalt-fuvarozas-versenykepesseget-erositene-az-europai-bizottsag-370599