Ruska vlada je 2023. godine napravila velika ulaganja u prijevozna sredstva, uključujući teške prikolice, kao dio ratnih napora. To je rezultiralo rastom ruskog tržišta prikolica od ne manje od 57 posto. Ovaj rast će se nastaviti u 2024. godini, sa predviđenim povećanjem od 32 posto. Međutim, nakon 2024. godine, ruska potražnja će se vratiti na normalniji nivo.
Za razliku od Rusije, većina drugih istočnoevropskih zemalja doživjet će pad potražnje za prikolicama u 2024. godini. To će više nego nadoknaditi rast Rusije, što će smanjiti ukupnu potražnju za prikolicama u regiji za 8 posto. Konkretno, ključna tržišta kao što su Poljska, Turska i Litvanija će doživjeti značajan pad registracija prikolica.
Uzroci ovog slabljenja su očigledni. Rat u Ukrajini narušio je poslovno povjerenje, što je rezultiralo nevoljkošću ulaganja u novu transportnu opremu, kao što su prikolice i kamioni. Osim toga, 2023. je bila rekordna godina za potražnju za novim prikolicama, s prodajom u istočnoj Europi koja je po prvi put premašila granicu od 120.000 jedinica. U stvari, Turska je imala izuzetno visoke prodajne brojke. To je dovelo do zasićenja broja novih prikolica u regionalnoj floti.
Još jedan faktor koji opterećuje potražnju za prikolicama je stagnacija rasta cestovnog transporta u istočnoj Evropi (mjereno u tonskim kilometrima) od četvrtog kvartala 2022. godine. Dok je cestovni transport stalno rastao u proteklih dvadeset godina, čak je i Poljska, najveće tržište za cestovni transport u Evropi, zabilježila pad od 2,7 posto u obimu transporta u 2023. godini. U Evropi je to nadmašila samo Njemačka, koja je doživjela pad od 5,8 posto.
Izgledi za 2025. ukazuju na sličan nivo potražnje kao i u 2024. godini. Dok će trinaest od petnaest zemalja u regiji zabilježiti blagi rast, Turska i Rusija će se vratiti na normalnije nivoe potražnje nakon visokih vrhunaca 2023. i 2024. godine. Pad u ove dvije zemlje će u velikoj mjeri nadoknaditi ograničeni rast na manjim tržištima.
Gary Beecroft, direktor Clear Internationala, izjavio je: „Prodaja prikolica za 2024/25. bit će nešto niža od prognoze u našem izvještaju za mart 2024., ali naredne godine će ostati blizu očekivane linije i na kraju premašiti rekorde iz 2023.“