Evropska komisija upozorila je Španiju da je primila žalbu jer je, u početku, ovaj bonus bio namenjen samo kamionima sa španskim registracijama i zbog toga je rizikovao da bude smatran nezakonitim.
Zahtjev da kamioni moraju da imaju španske registarske tablice da bi se kvalifikovali za pomoć od 20 centi po litru dizela (10 centi od aprila) retroaktivno je uklonjen. To je izazvalo žalbu udruženja kao što je Fenadismer zbog toga što smatraju da „dodatno pogoršava situaciju nelojalne konkurencije koju poslednjih godina španski prevoznici trpe.“ Suočeno sa ovom optužbom, Ministarstvo saobraćaja je objasnilo da je bilo u obavezi da uključi strane prevoznike u pomoć nakon zahteva Brisela.
Evropska komisija obratila se Španiji 8. marta navodeći da je primila žalbu koja smatra da je ta pomoć nezakonita isključivanjem transportnih kompanija koje posluju na jedinstvenom tržištu EU vozilima registrovanim u drugim državama članicama EU, objasnilo je samo Ministarstvo u saopštenju upućenom transportnim udruženjima. I da je CETM javno objavio. Komisija je zatražila pojašnjenje od španskih vlasti o pitanjima koja su pokrenuta u toj žalbi.
Ministarstvo na čelu sa Rakel Sančez otkrilo je određeni rizik da će Evropska komisija takvu pomoć smatrati nezakonitom zbog favorizovanja samo određenih kompanija. Da je pomoć smatrana nezakonitom, opravdava Ministarstvo, Komisija bi obavezala špansku državu da vrati bonuse koje su već dobili prevoznici i sprečila bi ih da nastave da je primaju. U istom saopštenju Ministarstvo ističe da za ovu izmenu nije izvršeno produženje kredita raspoloživog za isplatu ovih pomagala, jer ne smatra da je uticaj koji će imati relevantan.
https://www.rutadeltransporte.com/