Žandarmerija je razmontirala kriminalnu grupu od 11 ljudi koji su učestvovali u napadima kamionima u operaciji kodnog naziva „Mačak u čizmama“ („Gato con botas“). Lopovi su upali na parkiralištima u provinciji Toledo, izvijestila je jučer žandarmerija.
Istraga je počela u novembru prošle godine kada su španske vlasti uhapsile trojicu muškaraca koji su prevozili velike količine cipela iste marke, čije poreklo nisu mogli da potvrde. Naknadna istraga omogućila je agentima da identifikuju robu, koja je ukradena iz prikolice parkirane na parkingu u Cebolli u Toledu.
Napredak istrage omogućio je povezivanje incidenta sa još pet drugih događaja slične prirode koji su se dogodili na različitim parkingima u regionu Kastilja-La Manča. Tada su lopovi krali gume, toaletne potrepštine, predmete iz apoteke, odjeću i električnu opremu.
Procedura lopovluka
Kriminalna grupa je uvek delovala na ovaj način. Akcije su izvođene noću, koristeći dva putnička automobila i dva manja kamiona, sa kojima su pljačkaši vozili između različitih parkinga kamiona. Vozila su korištena u uslugama šatla, kao i za utovar ukradene robe. Kada su lopovi pronašli kamion koji im je izazvao interesovanje, počeli su da razbijaju pečate ili presecaju foliju kako bi izvukli robu za nekoliko minuta i brzo napustili mesto zločina.
Grupa od 11 ljudi radila je u skladu sa punom hijerarhijom. Za logistiku vozila kojima su upravljali bile su odgovorne tri osobe u svrhu izvršenja krivičnog djela. Još tri osobe odgovorne su za primanje i isplatu ukradene robe na crnom tržištu. Preostalih pet se bavilo krađom iz prikolica kamiona.
Kao rezultat istrage, žandarmerija je uhapsila sedam osoba i započela istragu još četiri slučaja – deset muškaraca španskog i rumunskog porijekla i jedna žena u dobi od 25 do 55 godina.
Savjet njemačke policije
Španske vlasti se redovno hvale napretkom u postupanju sa kradljivcima tereta, iako je prema udruženju TAPA, Nemačka zemlja sa najvećim brojem pljački tereta.
Počinioci kradu ne samo naprednu tehničku i luksuznu robu iz lanca snabdevanja, već i dnevne potrebe kao što su hrana, piće i druga roba široke potrošnje. Oni imaju veliku zaradu od toga“, objašnjava njemačka policija.
Prema nemačkim vlastima, krađa je dobro isplanirana. U nekim slučajevima, kriminalci kradu čitave predmete.
Ne retko, kriminalci su uključeni u transportni lanac, rade svoj deo, prenose informacije ili špijunažu i utvrđuju svrhu krađe i mesta zločina,“ navodi se na sajtu policije.
Njemačke vlasti ističu sljedeće karakteristične trikove lopova:
- Neposredno pre odredišta, muškarci u radnoj odeći kompanije u koju se teret prevozi ili u prslucima visoke vidljivosti zaustavljaju vozača i traže od njega da se identifikuje. Vozač kamiona je obavešten da se roba ne može pokupiti na adresi i da mora biti transportovana na drugom mestu.
- Vozač je obavešten da trenutno nema dostupne rampe za utovar i da se teret mora odmah prebaciti u drugi kamion kako bi se izbegla nepotrebna kašnjenja. Atraktivna ponuda: odmah ćete se riješiti robe i izvući se sa čekanjem. Ova dezinformacija daje pljačkašima carte blanche.
- Sečenje/otvaranje cerade radi krađe tereta kada vozila nisu pod nadzorom, npr. na tačkama zaustavljanja, kada je vozač dalje od vozila ili spava u kabini.
- Dobro organizovane kriminalne grupe sve više koriste anonimnost koju nudi internet. Zahvaljujući lažnim identitetima i ustupcima, prevaranti na transportnim berzama pretvaraju se da su ugledni preduzetnici kako bi ukrali robu.
Smjernice za transportne kompanije
Sve što se može zamijeniti za novac može postati plijen lopova. „Trikovi kriminalaca su i jednostavni i suptilni“, dodaje policija.
Preduzetnici u sektoru upravljanja transportom i transportom, kao i njihovi zaposleni, moraju biti svesni određenih pretnji kako bi se rizik od krađe sveo na minimum. Ispod su neki savjeti njemačkih tijela za prijevoznike:
- U zavisnosti od vrste tereta i rute, mora se koristiti odgovarajuće vozilo sa odgovarajućim sigurnosnim sistemima.
- Zaštitite osetljive podatke tokom rada.
- Istovremeno, zaposleni moraju biti informisani u skladu sa bezbednosnim standardima.
- Izvršite procenu bezbednosti za zaposlene (ne može svako da prevozi sve vrste robe).
- Pazite na nove saradnike!
- Pazite ako je balans između tereta, udaljenosti i cene pogrešan!
- Zahteva od podizvođača da se dosledno pridržavaju bezbednosnih standarda.
- Poseban oprez je potreban ako je kontakt sa podizvođačima moguć samo putem besplatnih e-mail adresa i mobilnih telefona.
Smjernice za vozače
Nemačke vlasti takođe imaju niz saveta za vozače kamiona.
- Tokom pauza usput, nikada ne razgovarajte sa strancima o ruti, destinaciji i teretu.
- Naizgled površni razgovori o transportnim rutama i tovarima mogu biti vrijedne informacije za „drugu stranu“.
- Ne ostavljajte vozilo bez nadzora i potražite dobro osvetljena, po mogućnosti čuvana parkirališta tokom pauze.
- Nakon dužeg zaustavljanja, provjerite vozilo i utovar.
- Ni u kom slučaju ne treba hapsiti autostopere.
- Organizujte sa svojom kompanijom za prevoz unapred i prevoz da su redovno vršili prijave u određeno vreme i lokacije.
- U slučaju nepredviđenih odstupanja na ruti ili adresi, uvek kontaktirajte svog prevoznika.
- Važni telefonski brojevi kao što su policija, operater transporta, konzulat itd. uvek treba da budu pri ruci.
- Prijavite sve sumnjive komentare odmah najbližoj policijskoj stanici.
Izvor https://trans.info/hu/ujabb-rakomanytolvaj-bandat-likvidaltak-alabb-a-rendorseg-tanacsai-hogyan-vedekezzunk-a-lopas-ellen-354109