Preispitujemo šest oblasti u kojima je jedna tehnologija trenutno jasno nametnuta drugoj.
Počećemo tako što ćemo reći da kada obično govorimo o „električnom kamionu“ govorimo o kamionu na električni pogon, ali se napaja baterijama. Izraz „kamion sa vodonikom“ se odnosi na one kamione koji se hrane ovim elementom, bilo električnom energijom nastalom kao posledica elektrohemijskog procesa izvedenog u gorivnoj ćeliji (mada su i oni električni pogon), ili ga koriste (još uvek govorim o vodoniku) kao gorivu (kao da je dizel) u motoru sa sagorevanjem.
Sledeće ćemo videti između prva dva, to jest između električnog kamiona i kamiona vodonika sa gorivom, koja od te dve tehnologije se nameće drugoj, vrednujući šest aspekata po kojima se najviše razlikuju:
AUTONOMIJA: VODONIK
Kamioni sa vodonikom trenutno nude veću autonomiju od električnih (oko duplo ako kao referencu uzmemo dodatnu težinu i zapreminu koju zahtevaju obe tehnologije).
TROŠAK NABAVKE: ELEKTRIČNI
Trenutna ponuda kamiona sa vodonikom je gotovo svedočanstva, dok možemo početi da vidimo električne modele u katalozima glavnih brendova, i u novim koji su se pojavili poslednjih godina. Iz tog razloga nemamo reprezentativan broj ekvivalentnih modela za poređenje, ali tehnologija vodonika, budući da je u nižoj fazi razvoja od električnih (između ostalih razloga), opterećuje cenu svojih vozila u odnosu na električna.
VREME „DOPUNJAVANJA GORIVA“: VODONIK
Dok se čeka da megavat punjenje postane stvarnost, do danas je mnogo brže napuniti rezervoare vodonika nego napuniti baterije električnog. Dopunjavanje vodonika kamionom traje manje od dizelaša (možemo govoriti u nekim slučajevima manje od petnaest minuta), dok će vreme potrebno za punjenje baterija teškog kamiona u većini slučajeva premašiti sat.
KAPACITET TOVARA: VODONIK
Energetska gustina se poboljšava u svakoj novoj generaciji baterija, ali kWh je i dalje preteško da bi se takmičio sa vodonikom, kažnjavajući svoj tovar u odnosu na ovu tehnologiju (vodonik), koja je takođe obično praćena baterijom manjeg kapaciteta za akumuliranje energije oporavljene u usporavanju, pored hranjenja elektromotora kada je potražnja za strujom veća od toga koja može da isporuči bateriju Gorivo.
CENA „GORIVA“: ELEKTRIČNI
Zeleni vodonik, što bi trebalo smatrati gorivom budućnosti, skuplji je za nabavljanje od struje, pa je kilometar koji se putuje električnim kamionom jeftiniji nego sa vodonikom.
KOMPLETNI ENERGETSKI RASHODI: ELEKTRIČNI
Ovo je jedan od aspekata za koji je najpotenija tehnologija gorivnih ćelija da bi se poboljšala i postala zaista ekološka alternativa. Ako uzmemo u obzir utrošenu energiju u oba slučaja (od njenog dobijanja) tako da su kamioni punili baterije u jednom ili punom rezervoaru u drugom, do danas tehnologija vodonika gotovo utrostručila gubitke (energije) tokom procesa.
Kao što vidite, konačan rezultat ove prve utakmice bio je „tehnički žreb“, pa ćemo morati da pribegnemo dodatnom vremenu kako bismo videli koja tehnologija ima više budućnosti i sadašnjosti, a već je poznato da u dodatnom vremenu svašta može da se desi, to će biti neki drugi dan.
https://www.rutadeltransporte.com/