Scania je nedavno predstavila novi električni pogonski sklop na Scania Winter događaju u Norveškoj. Ranije smo vidjeli novi EM C1-4 motor u IAA Transportationu, ali sada je poznato više detalja.
Paket motora koji je do sada bio dostupan u Scanijinim velikim električnim kamionima (i koji će se nastaviti nuditi u budućnosti) sastoji se od tri električna motora koji rade zajedno. Motori su spojeni na šestostepeni mjenjač. Ovaj mjenjač je preuzet iz Scanijinog prethodnog hibridnog kamiona, gdje su dizelski motor i električni motor morali raditi naizmjenično kako bi smanjili potrošnju. Scania sama uspoređuje ovo rješenje električnog motora s V8 obitelji na dizelu. Ovo je mjesto gdje dobivate najviše performanse, iako Scania kaže da će novi električni motor kasnije doći u snažnijoj verziji. Cijena koju plaćate za visoke performanse je veća potrošnja.
Stoga se također može očekivati da će novi električni ‘jedan motor’ biti u stanju smanjiti potrošnju. Drugim riječima, usmjeren je na prijevoz na velike udaljenosti s mnogo dnevnih kilometara. Scania sama povlači paralele sa serijom Super dizel motora kada definira novi električni motor.
Manja potrošnja sama po sebi znači veći domet, a novo rješenje motora ima još jednog asa u rukavu. Stvara prostor za dodatnu bateriju ispod kabine. To znači da se verzije s novim motorom mogu ponuditi s ukupnim kapacitetom baterije do 728 kWh (bruto), u usporedbi sa 624 kWh za rješenje s tri motora. To rezultira povećanim dometom, koji sada iznosi do 550 km za ono što Scania opisuje kao „evropski kamion za duge relacije“ u verziji 4×2 i ukupnoj težini od 42 tone.
Manje prostora
Novi elektromotor zauzima manje prostora od rješenja s tri motora. I umjesto šestostepenog mjenjača, ima novi četverostepeni mjenjač.
Scania stoga slijedi trend električnih kamiona koji dobivaju nove mjenjače s manje koraka u usporedbi s prethodnim električnim rješenjima, s nekim markama kamiona koji su ponovno koristili mjenjače za dizelske motore u električnim kamionima.
Također je sasvim zamislivo da je novi mjenjač jeftiniji od mjenjača s mnogo više stupnjeva prijenosa i mnogo više mehanike. Međutim, sama Scania ne daje nikakve informacije o tome.
![](https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2025/02/Scania_0395-1024x683.jpg)
Baš kao i MAN
Budući da novi motor i mjenjač štede prostor, Scania ima više slobode da ih postavi na šasiju. Trostruko motorno rješenje bilo je smješteno ispod kabine sa vezom za stražnje pogonske točkove, ali novi motor može biti postavljen u okvir ispred pogonske osovine. Dakle, ne govorimo o pravoj osovini – Scania je još uvijek ne nudi. Međutim, ova nova lokacija ostavlja mjesta za posljednju kutiju za baterije od 104 kWh ispod kabine.
Scania je razvila novi električni pojedinačni motor u saradnji sa MAN-om, Scanijinim sestrinskim brendom u Traton grupi. Postoje mnoge sličnosti sa novim električnim kamionom iz MAN-a, koji se trenutno isporučuje. Međutim, postoje i važne razlike u tehnologiji. Dvije marke nabavljaju baterijske ćelije od različitih dobavljača. Traton nije stavio sva svoja jaja u jednu košaru kada su u pitanju baterije – prilično pametno s obzirom na ono što se dogodilo Scanijinom dobavljaču Northvoltu.
Od
samog početka, Scanijin novi elektromotor dostupan je u pet verzija od 360 do 540 KS (postojeće rješenje sa tri motora ima maksimalno 610 KS). A to znači kontinuiranu snagu.
Nazivi modela Scanijine električne serije su dizajnirani da stvore konfuziju. Na primjer, Scania trenutno ima električni kamion pod nazivom 40 (plus R ili S itd. u zavisnosti od verzije kabine). 40 se odnosi na kontinuiranu snagu od 400 kW, što odgovara oko 540 KS.
Budući da i stari paket motora sa tri elektromotora i novi jedan motor dolaze u verziji od 400 kW, obje verzije će se zvati 40R. To znači da nije moguće reći iz imena modela koji motor kamion ima.
![](https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2025/02/CR6_8780-1024x683.jpg)