Izveštaj „Benchmarking lanca snabdevanja za 2022. godinu“ Körbera i Rolanda Bergera pokazuje da logistiku prvenstveno muče kadrovske brige. Ali postoje i druge Stoper zamke koje usporavaju poslovni uspjeh.
Na inicijativu tehnološke grupe Körber, Roland Berger je anketirao više od 200 kompanija sa preko 500 zaposlenih u Severnoj Americi i Evropi. Rezultati studije „Benchmarking lanca snabdevanja 2022“ pokazuju gde u industriji štipanje cipela i kako kompanije treba da se suprotstave.
Nedostatak kvalifikovanih radnika i nezadovoljnih radnika
Verovatno najhitniji problem je nedostatak kadrova: prema studiji, zapošljavanje i zadržavanje zaposlenih je centralno pitanje za logistiku. To je tržište rada na kojem kompanije često uzalud pokušavaju da popune slobodna mesta kako bi obezbedile nesmetan rad lanaca snabdevanja. Međutim, to nije samo zbog opšteg nedostatka kvalifikovanih radnika. Delimično je problem i domaće izrade: prema izveštaju, više od trećine ispitanika svake godine promeni najmanje polovinu svog osoblja u skladištu. Samo 37% učesnika studije izjavilo je da imaju dovoljan nivo osoblja. Uspješno zadržavanje zaposlenika izgleda drugačije.
Malo njih ima mjere zadržavanja zaposlenika.
Barem u nekim kompanijama, veći akcenat je stavljen na dobrobit zaposlenih. Za logističke kompanije koje je Roland Berger proglasio vodećim kompanijama, u Evropi je ta brojka oko 34 odsto, bezbednost na radnom mestu, gamifikacija i ergonomija su na dnevnom redu.
Održivost je i dalje u početnim blokovima
Održivost lanca snabdevanja postaje prioritet za kompanije, navodi se u studiji. Kompanije bi pokušale da smanje kilometre koje voze njihovi kamioni i povećaju upotrebu električnih vozila. Pored toga, u fokusu je i ekološka održivost skladišta. Za 84% Evropljana, održivost je stoga visoki prioritet. Međutim, mnogi projekti se i dalje realizuju.
Stanje digitalizacije i automatizacije
Digitalizacijom kroz prave tehnologije, lanci snabdijevanja mogli bi – analogno – postati inteligentniji. U stvari, 86 odsto evropskih kompanija to vidi na taj način, ali samo 21 odsto se smatra liderima, navodi se u studiji. A samo trećina njih je izjavila da su tokove posla učinili potpuno automatizovanim i bez papira. Više detalja o „Benchmarkingu lanca snabdevanja 2022“ možete preuzeti ovde.
https://www.eurotransport.de/