Veliki pritisak troškova negativno utiče na transportnu industriju. Uvođenje viših stopa putarine za kamione 1. decembra 2023. godine već utiče na procesne troškove kompanija. Ali prava eksplozija cena u industriji i dalje može biti neizbežna.Natalia Jakubovska Novinar Trans.info|28.03.2024.ProvidePhoto: Małgorzata Szotkovska Evropsko udruženje međunarodnih špeditera (ELVIS) AG upozorava na rizik od uskih grla kapaciteta i eksplozije transportnih cena.
U udruženju ističu da trenutni pad ukupne kilometraže u kamionskom saobraćaju u kombinaciji sa trenutnom prevelikom ponudom teretnog prostora u kombinaciji sa padom prodajnih očekivanja može imati fatalne posledice. Pošto se flote trenutno smanjuju, može se desiti da više ne bi bile dostupne u kratkom roku ako bi se tržište podiglo. Posledice bi mogle da budu eksplozija cena na spot tržištu i smanjeni teretni kapaciteti. Bez pozitivnih signala Evropske centralne banke u vidu pada kamatnih stopa ili paketa ekonomskih stimulacija nemačkih političara, recesija će biti dodatno podstaknuta i za mnoge kompanije to će značiti smrt na rate, kaže Nikolja Grabovski, generalni direktor ELVIS AG. .
Tržišni izveštaj Udruženja špedicija vidi kritičan razvoj u oblasti drumskog transporta tereta. Mnogi špediteri neće moći da prate ovaj razvoj događaja, što će povećati broj stečajeva i učiniti raspoloživi utovarni prostor još oskudnijim, kaže Grabovski. Ovo posebno pogađa kompanije koje koriste veliki deo sopstvenih linija i kojima veliki vozni park postaje teret. Udruženje stoga predlaže reviziju veličine sopstvene flote u odnosu na korišćenje stalnih podizvođača, uzimajući u obzir sektore koji nisu ranije opsluživani i pozicioniranje na međunarodnom nivou. Takođe pročitajte: Intervju: Energetska tranzicija se sprovodi nepotrebno skupo u Nemačkoj Troškovi generalnog tereta rastu Savezno udruženje za špediciju i logistiku izveštava o povećanju troškova generalnog tereta. Aktuelno izdanje indeksa troškova udruženja za zbirnu robu pokazuje da su troškovi rukovanja u vezi sa otpremom porasli za 3,2 odsto u drugoj polovini 2023. godine u odnosu na isti period prošle godine. Da nije bilo pada troškova goriva, povećanje bi bilo još veće.
Glavni pokretači rasta troškova su povećanje troškova osoblja (plus 4,6 odsto) i razvoj materijalnih troškova (plus 4,1 odsto). Ali rastući troškovi prostora, energije i osiguranja, kao i operativni troškovi za digitalne tehnologije takođe imaju uticaj. DSLV takođe ukazuje na činjenicu da su veće stope putarine za kamione uvedene 1. decembra 2023. godine već primetne u šestomesečnom poređenju, ali su troškovi putarine i dalje uključeni u relativno niskom udelu od trenutno 3,6 odsto. Međutim, nove stope putarine će postati značajne za ceo studijski period tek u tekućoj polovini 2024. godine. Proširenje obaveze naplate putarine na vozila sa tehnički dozvoljenom ukupnom masom od 3,5 tone ili više bi takođe moglo da dovede do daljeg povećanja troškova. Takođe pročitajte: Putarina za kamione: Nove putarine od 3,5 tone i jasnoća o izuzećima za trgovce
Neizvesnost u industriji Logistički indikator koji su kreirali Savezno udruženje za logistiku (BVL) i Ifo institut takođe daje malo razloga za optimizam.
Poslovna klima u logističkoj industriji ponovo se pogoršala u prvom kvartalu 2024. godine. Indeks je pao na 81,8 poena. Oba podindikatora su zabilježila opadajući trend: indikator klime u sektoru logističkih usluga bio je na nivou od 78,4 indeksna poena, au sektoru trgovine i industrije bio je na nivou od 84,8 indeksnih poena. Sve u svemu, manje anketiranih je ocenilo poslovnu situaciju kao dobru, dok je više bilo zabrinuto za narednih šest meseci. Trenutno dostupni vodeći indikatori ne ukazuju na preokret privrednog trenda početkom 2024. godine. Situacija sa porudžbinama se do nedavno pogoršavala u svim privrednim sektorima i većina smatra da je zaostatak narudžbi prenizak. Stope bolesti su takođe visoke;
Dodatno opterećenje predstavljaju štrajkovi koji su u toku. Pored toga, uska grla u isporuci su se nedavno ponovo donekle povećala kao rezultat napada Huta u Crvenom moru. Blaže vreme početkom godine verovatno će privremeno imati koristi od građevinske industrije. Postepeni ukupni ekonomski oporavak će verovatno početi tek kasnije tokom godine, prokomentarisao je prof. Timo Volmeršojzer sa instituta ifo.
Pročitajte više na: https://trans.info/de/recht-steuer-lohn-und-lohn-das-gilt-2024-fur-die-logistik-und-transportbranche-380181