Revizorski sud EU potvrđuje zahtjev transportne industrije za konceptom za defossilizaciju koji se zapravo može implementirati. „Mjere zaštite okoliša zahtijevaju čvrste korake, a ne politički motivirane najave koje se ne mogu implementirati nakon toga, kao u slučaju strategije EU za vodik, koju je sada kritizirao i Revizorski sud EU. Planiranje bez pouzdane ekonomske kalkulacije obeshrabruje investitore – od proizvodnje vodika do potrošača u vozilu – da se oslanjaju na ovo relativno skupo rješenje za defossilizaciju“, naglašava Alexander Klacska, predsjednik Federalnog odjela za transport i saobraćaj Austrijske savezne ekonomske komore (WKÖ).
Povećanje mobilnosti vodika ili veća potražnja za klimatski neutralnim vodikom mora biti popraćena efikasnom promocijom viših tehnoloških troškova za H2 vozila i infrastrukturu za punjenje goriva, koja se zasniva na jasnom konceptu EU za korištenje vodika u transportu.
Sa stanovišta transportne industrije, vodikova mobilnost je obećavajući pristup defosilizaciji komercijalnih vozila kao što su autobusi i teški kamioni. Vodik nije potreban samo za tehnologiju gorivih ćelija, već i za proizvodnju HVO-a (hidrogeniziranih biljnih ulja), koja se također mogu koristiti u svemu, od transporta teških tereta do građevinskog sektora. Također je relevantan za proizvodnju održivih zrakoplovnih goriva (SAF), koja su neophodna za zelenu avijaciju
Više pažnje i dobro utemeljena strategija koja se poziva na
mobilnost vodika definitivno bi trebala biti posvećena više pažnje i na nivou EU. Evropska banka vodika je važan alat za zatvaranje jaza između proizvodne cijene i cijene koju su potrošači trenutno spremni platiti – na tržištu gdje je neklimatski neutralan vodik još jeftiniji za proizvodnju. Pored toga, neophodna je dobro utemeljena strategija kako bi se dugoročno osigurao uvoz klimatski neutralnog vodika – i to što je moguće nezavisno od geopolitičkih događaja, zaključuje Klačka.
Verkehr.co.at: VERKEHR – Međunarodne sedmične novine o transportu i logistici