Vlada Portugala je ukinula naplatu putarine, nakon više od 14 godina važenja, u većini svoje mreže autoputeva i dvotračnih puteva. Nakon evropskog spašavanja Portugala i naknadne intervencije Trojke EU, krajem 2010. godine, na mnogim portugalskim autoputevima i dvosmjernim putevima uvedene su dobro poznate „scuts“, tj. cestarine za sve kategorije vozila za vožnju ovim putevima, čije je plaćanje bilo isključivo elektronsko kroz dobro poznate lukove koji su postavljeni duž putne mreže.
Sada je portugalska vlada odlučila ukinuti putarine na svim dionicama autocesta i na putevima gdje ne postoje alternative koje omogućavaju sigurnu i kvalitetnu upotrebu. Dakle, putevi koji će biti oslobođeni plaćanja putarine od ovog mjeseca januara su sljedeći: A4 (Transmontana e Túnel do Marão), A13 i A13-1 (Pinhal Interior), A22 (Algarve), A23 (Beira Interior), A24 (Interior Norte), A25 (Beiras Litoral e Alta) i A28 (Miño, u dionicama Esposende-Antas i Neiva-Darque), održavajući isključivo putarine u okolini Porta, posebno na putevima A28 (dionica Esposende-Porto), A41, A42 i A29.
Transportna organizacija Fenadismer aplaudira mjeri kako bi na vrijeme iznijela činjenicu da se slične inicijative provode u Španiji (iako mnogo progresivnije). Konkretno, u Španiji, putarine su ukinute na autoputevima AP-1 Burgos-Armiñón, AP-4 Sevilla i Cádiz, AP-2 između Zaragose i Mediterana i na AP-7 između Alicantea i francuske granice.
POVEĆANA SIGURNOST NA CESTAMA
Sa stanovišta udruženja kojim predsjedava Julio Villaescusa, „ukidanje putarine donosi nesumnjive prednosti za poboljšanje sigurnosti na putevima i smanjenje zagušenja nacionalne putne mreže, jer omogućava bolju preraspodjelu privatnog i profesionalnog saobraćaja između državnih puteva i paralelnih autoputeva, zasnivajući izbor jednog ili drugog načina od strane vozača, ne isključivo na ekonomskim kriterijima, već na osnovu udaljenosti putovanja ili odredišta putovanja„.
Dakle, nakon ukidanja putarine na ovim putevima, bilo je moguće provjeriti značajan prijenos privatnih vozila koja su prethodno cirkulirala državnim putevima na oslobođene autoputeve, koji imaju bolji raspored i maksimalnu dozvoljenu brzinu, što omogućava racionalnije korištenje državnih puteva transportnim vozilima koja se odluče za to u zavisnosti od odredišta robe. jer kamioni imaju tehnički ograničenu brzinu za razliku od putničkih automobila.
Holandija, Švedska i Danska će uvesti nove putarine za kamione na prijelazu godine. U 2022. godini, Evropska unija je odobrila modifikaciju svoje direktive o naplati cestarine čiji je krajnji cilj da vozila plaćaju u skladu sa svojim emisijama. U tu svrhu, nova direktiva nastoji natjerati zemlje da počnu implementirati sistem naplate cestarine koji oporezuje vozila prema prijeđenoj udaljenosti, a ne prema vremenu kada koriste cestu. Novo pravilo također dopušta oporezivanje vozila za koja se smatra da više zagađuju.
Međutim, nisu sve zemlje implementirale nove putarine, jer propis ne zahtijeva njihovo nametanje. Ne slijede sve zemlje koje imaju putarinu za kamione sistem plaćanja za prijeđenu udaljenost, jer neke održavaju naknadu za vrijeme korištenja (poznato kao vinjeta). Kao primjer, od tri nove zemlje koje će uvesti cestarinu za kamione 1. januara, Danska će primijeniti porez na teška vozila koji će povećati ono što plaćaju za 0,140 eura po kilometru.
Da bi dobili ideju o tome koje zemlje primjenjuju koju vrstu putarine za kamione, Međunarodna organizacija za cestovni promet (IRU) ažurira na svojoj web stranici mapu sa različitim sistemima koji su na snazi u Evropskoj uniji. Sljedeća karta, ažurirana krajem oktobra, prikazuje raspored za implementaciju novog sistema naplate cestarine za kamione.
Plakat:
Nove Putarine za Kamione u Evropi
Portugal:
- Ukida naplatu putarina
Španija:
- Djelimično ukida naplatu putarina
Holandija:
-
Uvodi nove putarine za kamione od 01/2025 (+1.9%)
Švedska:
- Uvodi nove putarine za kamione od 01/2025
Danska:
-
Uvodi nove putarine za kamione od 01/2025 (+0.140€/km, +682%)
Ostale zemlje:
-
Njemačka: Nove putarine od 12/2023 (+0.158 €/km, +83%)
-
Austrija: Nove putarine od 01/2024 (+0.033€/km, +7.4%)
-
Češka: Nove putarine od 03/2024 (+0.026 €/km, +13%)
-
Mađarska: Nove putarine od 01/2024 (+0.158€/km, +40%)
-
Rumunija: Nove putarine od 2026?
-
Belgija: Nove putarine od 2028?
-
Francuska: Nove putarine od 2027?
(A35) > 2032
Klase vozila:
-
Svi kamioni i autobusi osim podgrupa 4, 5, 9 i 10
-
Različite stope u zavisnosti od klase vozila i emisije CO2
Primjer za Njemačku:
-
0.348 €/km za vozila sa 0% CO2 ispod referentne vrednosti
-
0.34 €/km za vozila sa -2.3% CO2 ispod referentne vrednosti
-
0.332 €/km za vozila sa -4.6% CO2 ispod referentne vrednosti
-
0.269 €/km za vozila sa -22.7% CO2 ispod referentne vrednosti
-
0 €/km za električna vozila
Napomena:
- Ove informacije su deo šireg plana za smanjenje emisije CO2 i poboljšanje održivosti transporta u Evropi.