Iako cene i plate polako rastu, poljska transportna industrija je i dalje očigledno jeftinija i stoga se smatra visoko konkurentnom.
Međutim, poljski logistički sektor i dalje ima keca u rukavu u odnosu na skuplja zapadna tržišta, uglavnom zbog znatno nižih troškova rada u zemlji. Prema proračunima Skandinavsko-poljske privredne komore, troškovi špedicije u Poljskoj i dalje su gotovo 60% niži nego u Njemačkoj, između ostalog.
„Zbog toga će se skandinavska transportna industrija i dalje veoma jasno oslanjati na saradnju sa Poljskom,“ rekla je Agnieszka Zielińska, predsjednica Privredne komore, tokom diskusije povodom predstojećeg Evropskog ekonomskog kongresa (EEZ) u Katovicama u Poljskoj.
Zielińska je naglasio da Poljska već zauzima važno mjesto na logističkoj karti Evrope, koja je, štaviše, ojačana ratom u Ukrajini. Uzimajući sve faktore zajedno, logistički troškovi u Poljskoj su primjetno niži nego u zapadnoj Evropi – iako plaće pokazuju godišnji rast od 10 posto i više.
Prema podacima Skandinavsko-poljske privredne komore, troškovi logistike su skoro 60 odsto niži nego u Nemačkoj.
Uloga Poljske u sektoru TSL (transport, brodarstvo i logistika) postala je još važnija zbog ukrajinskog rata.
Uprkos veoma teškim okvirnim uslovima kao što su ruski napad na Ukrajinu i globalni problemi u lancu snabdevanja, poljska TSL industrija je u protekloj godini prilično dobro opstala i ukupno je čak prevezla više robe nego prethodne godine. Za 2023. godinu industrija najavljuje još snažniji rast i nove investicije. Samo nedostatak vozača predstavlja veliki rizik – prognoze ukazuju na to da Poljskoj trenutno nedostaje do 150.000 vozača.
Prema studiji kompanije za istraživanje tržišta SpotData, koju je naručila organizacija Transport and Logistics Poland, trenutno u TSL sektoru u zemlji posluje 125.000 kompanija, koje su sa godišnjim rastom od oko 10 odsto sada porasle i postale treći po veličini poljski privredni sektor.
Otežavajući faktor koji pogoršava nestašicu vozača u poljskoj TSL industriji su plate vozača kamiona, koje više nisu atraktivne kao što su bile pre nekoliko godina. To je zato što su poslodavci sada primorani da plaćaju veće doprinose za socijalno osiguranje, što je bilo štetno za rast plata vozača. Nasuprot tome, vozač i dalje zarađuje znatno više od radnika u drugim industrijama.
https://www.tidningenproffs.se/