Federalna vlada pokriva 80% dodatnih troškova električnih kamiona? Tako je planirano, ali sada smanjuje.
Naplata CO2 ima za cilj da podstakne špeditere i transportere kompanije da se prebace na kamione sa alternativnim pogonima. Ali ulaganje u električni ili hidrogenski kamion treba dobro razmotriti. Zato što sada izgleda da novac za grantove u okviru KsNI programa ponestaje. Na to ukazuje Federalno udruženje špedicije i logistike (DSLV).
Za finansijsku 2024. godinu izdvojeno je oko 556 miliona evra za program finansiranja KsNI u Fondu za klimu i transformaciju (KTF), saopštio je DSLV. Međutim, ova sredstva su već u potpunosti vezana obaveštenjima o finansiranju iz poslednjeg poziva za finansiranje, objašnjava udruženje, pozivajući se na informacije iz državnog NOW GmbH. Znači: „Finansiranje poziva za finansiranje najavljenog za 4. kvartal 2023. godine trenutno nije pokriveno i stoga nije garantovano.“ KTF je poseban fond iz kojeg federalna vlada mobilizira finansijska sredstva za program KsNI. Sredstva za period od 2025. do 2028. godine takođe su daleko od dovoljne. Trenutno je za 2025. godinu planirano samo oko 35 miliona evra, a znatno manje za naredne godine.
DSLV: Korekcije se i dalje mogu postići u budžetu
Za DSLV je sada pitanje ostvarivanja korekcija nacrta u toku daljih budžetskih rasprava. U industrijskim krugovima već se govori o nožu u leđa – plaćanju više putarina od decembra bez mogućnosti prelaska na alternative. Rukovodstvo Federalnog ministarstva saobraćaja (BMDV) još nije javno komentiralo planirane rezove, zahtjev eurotransport.de još uvijek nije odgovoren.
Sascha Hähnke: Laku noć alternativni pogoni!
Za Saschu Hähnkea, generalnog direktora Remondis Sustainable Services, skoro smanjenje subvencija je šamar u lice. Sa „Laku noć alternativni pogoni!“ on komentariše celu stvar. Druge zemlje su uvijek zavidile Njemačkoj na programu finansiranja. „Sada oni sami uvode programe i prolaze pored nas.“
Za mnoge električne kamione naručene u Rhenus grupi – uključujući i iz podružnice Contargo – primljene su pozitivne odluke o finansiranju u sklopu 2. poziva za finansiranje. Međutim, još uvijek nedostaju obavijesti za izgradnju stanica za punjenje, koje su istovremeno planirane. Jedno ne funkcioniše bez drugog. Šanse da se dobije prilika ovdje su vrlo male zbog trenutnog izvještaja.
Hähnke je također razočaran programom subvencija za mjere efikasnosti na prikolicama, koji je pokrenut na ljeto. „Iz budžetskih razloga trenutno nije moguće izdati i slati obaveštenja o grantovima,“ obaveštava ga Federalna kancelarija za logistiku i mobilnost (BALM), koja je odgovorna za obradu aplikacija.