U zavisnosti od toga kako koristite svoju flotu i vrstu transporta koji koristite, troškovi goriva mogu da predstavljaju više od 20% posto od ukupnih troškova transporta. Ovih osam savjeta će Vam pomoći da održite troškove goriva pod kontrolom.
1. Ne dopunjavati gorivo duž autoputa
Možda je jednostavnije i brže, ali punjenje gorivom duž autoputa može biti i 8% posto skuplje od punjenja gorivom u manjim mjestima. Ipak, mnogi vozači nisu svjesni toga. Punjenje gorivom u manjim mjestima može brzo uštedjeti najmanje 10 – 20 eura po punjenju gorivom. Kontraargument koji se često navodi je da su benzinske stanice duž autoputa na ruti i da se ne gubi dodatno vrijeme. U tom slučaju, mudro je koristiti karticu za gorivo koja daje popust na cijene, a ne na cijene pumpe. Na primjer, cijena duž autoputa je jednaka cijeni u manjem mjestu.
2. Pogledajte druge provajdere
Čak i ako ste dugo bili sa istim provajderom kartice za goriva i veoma ste zadovoljni, može se isplatiti da se vidi kakva je ponuda konkurenta. Samo da vidim da li je tvoja ponuda još uvijek tako dobra. Klaster logistika će sačiniti uporedne tabele, s ciljem razmjene informacija. Stoga se pobrinite da „jabuke ne poredite sa kruškama“. Na primjer, zatražite:
- veličina mreže za punjenje gorivom;
- da li popust uključuje ili isključuje PDV;
- mjesečni troškovi prolaza;
- pouzdanost;
- prihvatanje dokumenata u državi i inostranstvu;
- fakturisanje i online usluge.
3. Obratite pažnju na troškove prolaza
Dobro je još više spomenuti troškove po dopunjavanju, „fiting“ trošak. Model prihoda kartica za gorivo nije samo u cijeni po litru, već i u samim troškovima koji nam odgovaraju, to može iznositi do 8 eura po mjesečnom prolazu. Kada imate 30 kartica ili propusnica u upotrebi, potrošite skoro 3000 eura godišnje samo na objekte. I onda ni kap niste dopunili gorivom.
4. Popusti za potrošnju velikih razmjera i fiksne rute
Napravite inventar od toga koliko litra goriva koristite godišnje. Ne zaboravite litre prodavaca i drugog osoblja. Mnogi dobavljači već su voljni dati dodatne popuste pri kupovini najmanje 150.000 litra na godišnjoj bazi. Ako često vozite istom rutom i stoga često vozite pored istih benzinskih pumpi, možete napraviti i ugovore o cijenama sa pojedinačnim benzinskim pumpama. Neki provajderi kartica za gorivo mogu to da ucine i za vas.
5. Povrat akciza i PDV u inostranstvu
Punjenje gorivom u inostranstvu može biti jeftinije, i to ne samo zbog cijene na pumpi. Naplaćivanje akcize (i PDV) u inostranstvu je ponekad moguće. Često zavisi od vrste vozila i vrste posla ako je to moguće. Mnogi snabdjevači karticama nude posebne usluge sa kojima možete lako povratiti akcize. Iako često za to traže malu naknadu, obično nije proporcionalno onome što vas košta da budete nadoknađeni za akcize.
6. Pregledaj pneumatike – zbog nedovoljnog pritiska gubimo 900 eura godišnje
Ako koristite manje goriva, morate platiti manje goriva. Gume mnogo više doprinose ovome nego što neki misle. Počinje od kupovine. Gume danas imaju etiketu koja ukazuje koliko su ekonomične. Takođe pogledajte štetu. Oštećena guma nije samo nesigurna, već i manje efikasna. Konačno, pobrini se da se gume sa adekvatnim pritiskom punjene, u suprotnom imamo troškove. Ovo također povećava sigurnost. Na godišnjoj bazi, uz dobar pritisak u gumama, možete uštedjeti oko 2 posto u troškovima goriva.
7. Poboljšana tehnologija
Tehnologija ne stoji mirno. Kada kupite novi TRUCK tegljač dostupni su novi aerodinamički faktori. Imajte na umu da su one dozvoljene u pogledu dimenzija. Postojeća vozila se mogu modificirati spojlerima, bocnim štitovima i vjetrobranima. To smanjuje otpor zraka, što znači da se manje potroši goriva u vožnji. Sve to može rezultirati više od 10 posto uštede goriva. Duža i teža kombinacija kamiona, poznata i kao ekokombi, može biti duga do 25,25 metara i teška 60 tona. To može rezultirati uštedom goriva do 30 posto.
8. Novi stil vožnje za vozače
Mnogi vozači ne upravljaju uvijek vozilima u kojima voze sa istim stilom ili „eko režimom“. Pravljenje iznuđenih radnji, od naglih i nepredviđenih radnji, nepotrebnim stalnim kočenjem nepotrebno teško ili ‘teška desna noga’ negativno utiču na troškove goriva. Postoji nekoliko korisnih aplikacija koje podstiču vozače da budu svjesniji svoje potrošnje goriva. Misli i na ograničenje brzine. Iskoristi ovo. Postoje čak i kompanije koje dodatno nagrađuju vozače ako vide priliku da voze ekonomičnije i prave uštede.Predviđanje situacija i optimizacija stila vožnje.
Webinar ‘Upravljanje troškovima u drumskom prevozu’ je planiran za april 2023 godine, INSTITUT IZVRSNOSTI U LOGISTICI I KONZORCIJ KLASTERA LOGISTIKA. Informacije na info@logistika.ba