Sa osamdeset procenata međunarodnih teretnih vozova koji napuštaju Kinu i završavaju u Rusiji, kako potvrđuje nekoliko kineskih kompanija za železničke platforme, kinesko-ruski obim je u poslednje vreme monopolizovao Put svile. 2023. je nesumnjivo bila vrhunac vozova Kina-Rusija; međutim, nedavni podaci pokazuju da ovo možda neće dugo trajati. Biro kineske železnice u Vuhanu potvrdio je za ruske medije da je 80 do 90 odsto vozova kineske Evrope koji se prevoze preko Vuhana našlo svoje odredište u Rusiji. RailFreight.com je razgovarao sa još dva velika konsolidovana centra China Europe Ekpress, a rezultati su slični.
Slobodna trgovinska luka u Sijanu saopštila je da upravlja i sa 80 odsto vozova koji idu za Rusiju. Još jedan anonimni centar za konsolidaciju rekao je da njihovi vozovi orijentisani prema Rusiji dostižu 70 odsto, nešto niže od druga dva. Brojke su u skladu sa onim što evropske kolege doživljavaju: „Obim od Kine do Evrope koji završava u Malaszevicze-u pao je za preko 60 do 70 procenata“, rekao je Miloš Vitkovski, direktor za železnički teret Poljske špedicije. Obim bi mogao pasti Bez obzira na to, kinesko-ruska groznica količinske željeznice već doživljava zahlađenje koje bi se moglo još više intenzivirati.
Prema NSR Intermodal, trenutna tražnja za transportom iz Rusije nije porasla, barem u železnici, što je rezultiralo slobodnim prostorom u blok vozovima i sniženim tarifama. Vozovi koji polaze iz Čengdua doživeli su pad cena od oko 15 odsto, što još nije primećeno u drugim centrima za konsolidaciju. Ipak, NSR Intermodal je rekao da je na pomolu ukupan pad cena nakon smanjenih obima. Bria Liu, osnivač TopRaila, dodao je da kako kurs rublje dalje tone, kupovna moć Rusije opada.
Kao rezultat toga, ona ne očekuje da će potražnja iz Rusije i, respektivno, obim železničkog tereta dostići vrhunac ove godine, za razliku od prethodnih godina gde su vršne sezone, posebno oko velikih praznika, nekada bile stvar.
Izvor: https://www.railfreight.com/