Austrijske savezne železnice (OBB) pokrenuće novu vezu između Italije i Austrije kako bi ubrzale carinske operacije u luci Trst. Usluga će zapravo povezati luku sa Villachom, u južnoj Austriji. Očekuje se da će ova usluga pomoći u dekongestivanju luke Trst tako što će se kontejneri direktno premeštati sa broda na železnicu i obavljati carinske operacije u Austriji.
„Carinske vlasti obe zemlje su uverene da će završiti neophodne konsultacije pre kraja ove godine“, rekao je OBB. Po završetku konsultacija, železnički koridor će biti dostupan za sve vozove koji saobraćaju između luke Trst i LCA Sud. Slično onome što je Mađarska uradila početkom novembra, luka Trst će sada funkcionisati kao izlaz na more za Austriju i region Koruške.
Tačnije, vozovi će biti upućeni u suvu luku Logistik Centre Austria Sud (LCA Sud) u Villach-Furnitz, u regionu Koruške. Ova inicijativa ima za cilj jačanje uloge regiona pretvarajući ga iz tranzitne oblasti u logističko čvorište i otvarajući značajan broj radnih mesta. Ovo će biti moguće jer će usluge kao što su popravka vagona i kontejnera takođe biti ponuđene u LCA Sud.
OBB prati MSC u kreiranju inovativnih i bržih carinskih procedura
Sličnu inicijativu je u julu pokrenuo MSC u luci Đoja Tauro, u južnoj Italiji, sa sistemom Brzi koridor. Brzi koridor se može smatrati nematerijalnom infrastrukturom koja omogućava brži i efikasniji intermodalni logistički sistem. Preko geolokacijskih uređaja, zapravo, kontejneri se sada mogu digitalno pratiti u realnom vremenu. Kao i projekat OBB, Fast Corridor omogućava obavljanje carinskih operacija direktno u logističkom čvorištu.izvor:https://www.railfreight.com/