Njemačkim gradskim čistoćama bolno nedostaju vozači, navodi se na regionalnom portalu www.seebiz.eu
„Nedostatak vozača sve više pogađa naše tvrtke“, rekao je za dpa predsjednik udruge za zbrinjavanje otpada BDE Peter Kurt (Kurth).
“Već ima slučajeva da Gradska čistoća ne može raditi zbog nedostatka vozača”, upozorio je Kurt i dodao da će takvih problema biti sve više.
U cijelom sektoru logistike, u koji Kurt uključuje i sektor zbrinjavanja otpada, godišnje u Njemačkoj u mirovinu odlazi 30.000 profesionalnih vozača. Međutim, novih je upola manje.
Diljem Njemačke već je nestalo 60.000 do 80.000 vozača, a političari hitno moraju poduzeti protumjere. Kurt je nedavno zatražio potporu ministra prometa Volkera Wissinga.
Zalaže se za lakše zapošljavanje kvalificiranih stranih radnika.
Nema smisla, rekao je Kurt, da praktični ispiti potrebni za vozačke dozvole i kasniji tečajevi obuke moraju biti na njemačkom, dok se teoretski mogu polagati na engleskom i drugim jezicima.
Za zainteresirane radnike iz BiH i drugih zemalja koje nisu članice Europske unije ovo je prepreka koja odgađa ili čak onemogućuje zapošljavanje.
Dobro poznavanje engleskog jezika dovoljno je za vožnju vozila za odvoz otpada u ovoj zemlji, a Njemačka mora učiniti više kako bi privukla vozače iz inozemstva, rekao je Kurt.
Problem je, dodao je, dugo čekanje na polaganje jer nema dovoljno ispitivača. Država mora smanjiti birokraciju, rekao je Kurt. Na primjer, raniji testeri mogli su brže dobiti nove licence.
Prema udruzi, u Njemačkoj postoji oko 20.000 vozila za odvoz otpada. U njima obično rade vozač i utovarivač, koji prikupljaju i prazne kante za smeće.
Utovarivač u većini slučajeva nema vozačku dozvolu i stručnu spremu za upravljanje vozilom.
Foto: Jens Büttner/dpa-Zentralbild/dpa