Ništa ne funkcioniše u Njemačkoj bez profesionalnih vozača. Međutim, industrija se bori sa nedostatkom vozača. MAN želi popraviti ovu situaciju i zato je pokrenuo „Vožnju za Njemačku“.
Brojke su dramatične: u Njemačkoj već nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Ovaj broj će se ponovo povećati u narednim godinama. Prema podacima Međunarodne asocijacije industrije drumskog transporta (IRU), do 2027. godine biće manjak od oko 185.000 profesionalnih vozača širom zemlje.
Svakako postoji mnogo razloga za ovaj razvoj. Često preovlađujuća loša slika opisa posla je jedna od njih. Ovo je mjesto gdje MAN Truck & Bus Deutschland želi da počne zajedno sa Trucker’s World vozačkim klubom, MAN Financial Service i partnerskim kompanijama iz transportne i logističke industrije i stoga je pokrenuo inicijativu
„Vožnja za Nemačku.“ Cilj je da se poveća imidž profila radnih mesta profesionalnih vozača, kao i transportne i logističke industrije. Istovremeno, šira javnost treba da bude svesna važnog doprinosa profesionalnih vozača na dnevnoj bazi obezbeđivanju snabdevanja zemlje.
Oznaka: vožnja za Njemačku
„Pandemija je neumorno razotkrila važnu ulogu vozača kamiona u našem društvu. Istovremeno, kvalifikovani profesionalni vozači postaju sve ređi. Kao proizvođač komercijalnih vozila, želimo da damo svoj doprinos našom inicijativom „Vožnja za Nemačku“ kako bismo osigurali da se to vidi i, pre svega, cenjeno u društvu u celini. Istovremeno, mi to vidimo kao našu odgovornost da učinimo sve što možemo da održivo poboljšamo svakodnevni rad vozača,“ kaže Christoph Huber, predsjednik Upravnog odbora MAN Truck & Bus Deutschland.
Originalni naziv: We Move Germany
U prvom koraku, biće široka inicijativa pod motom „Pomjeramo Njemačku“ i biće prvi put predstavljena na IAA TRANSPORTATION 2022. U tu svrhu, u saradnji sa kompanijama kao što su Johann Dettendorfer Spedition, Spedition Bode, Kurt Kipping Spedition, kao i Karl Heinrich Decker Transporte i Weinmann Spedition & Logistik, kompletni vozovi su obezbjeđeni odgovarajućom porukom kako bi se krenulo u rad širom Njemačke i Evrope. Dalje mere za poboljšanje imidža vozača i poboljšanje svakodnevnog radnog života uslediće u drugoj polovini iste godine.
Automatizuj neugodne zadatke
Prema MAN-u, dodatni način da se poveća atraktivnost profesije jeste efikasnije korišćenje vozača u budućnosti i automatizacija neprijatnih aktivnosti. MAN ne želi ukinuti profesionalne vozače. Visoko kvalifikovani vozač je dugoročno neophodan. Bolje od bilo koje dostupne tehnologije, ima teške saobraćajne situacije pod kontrolom, na primjer u konurbacijama i unutrašnjim gradovima. Međutim, autonomna vožnja ga oslobađa monotonih situacija u vožnji, na primjer na autoputu.
Potrebna bolja ravnoteža između poslovnog i privatnog života
Pored toga, očekivanja zaposlenih su se promenila. Mnogi mladi ljudi više ne žele da budu na putu danima, ali žele da imaju više vremena za porodicu i prijatelje. Rješenje sa MAN-ove tačke gledišta: Autonomni kamioni mogu da putuju od logističkog čvorišta do čvorišta na autoputevima i na taj način preuzmu duge, dugotrajne udaljenosti. Vozači bi, zauzvrat, mogli da rade u regionalnom i distributivnom transportu. To bi doprinijelo boljoj ravnoteži između posla i života i učinilo svakodnevni radni život manje monotonim i samim tim atraktivnijim.
(izvor:https://www.eurotransport.de/)