Njemačka i Češka udruženja za drumski transport uložila su formalne žalbe Evropskoj komisiji u vezi sa zabranom noćne vožnje u Tirolu. Oni tvrde da je ta mjera nepotrebna, sprečava slobodan protok robe i povećava zagađenje vazduha.
Njemačka Savezna asocijacija za logistiku i drumski transport (BGL) i Češka asocijacija za drumski transport (ČESMAD BOHEMIA) podnijele su zvaničnu žalbu Evropskoj komisiji da prijave kršenje zakona EU. Udruženja vjeruju da zabrana noćne vožnje u Tirolu izaziva ozbiljne i nepotrebne poremećaje u drumskom teretu koji putuje kroz transalpinski koridor.
BGL je ispitao HGV zabranu noćne vožnje na autoputu A12, koji je na snazi od januara 2021. Prema BGL-ovim istraživanju, ta mjera predstavlja veliko ograničenje osnovnog principa slobodnog kretanja robe od strane EU garantovanih Sporazumima Evropske zajednice.
Inntal Autobahn je najvažnija putna veza između Njemačke i Italije. Zabrana noćne vožnje je nesrazmjerna mjera koja značajno utiče na interese privrede, ističe organizacija.
Iako je pomenuta zabrana uvedena radi poboljšanja kvaliteta vazduha, efekat je upravo suprotan, naglašava BGL:
„Drastično smanjenje vremenskog prozora otvorenog za drumski teretni prevoz do dnevnih sati dovodi do nepotrebnih saobraćajnih gužvi i ima negativan uticaj i na potrošnju goriva i na kvalitet vazduha zbog vještačkih saobraćajnih gužvi.“
Štaviše, tvrdi se da zabrana noćne vožnje diskriminiše transportne kompanije bazirane izvan centralne zone Tirola, jer su samo kompanije koje utovaruju ili istovaruju u ovoj zoni izuzete od zabrane noćnog saobraćaja.
ČESMAD BOHEMIA dodaje da tranzitni prevoznici ne mogu da izbjegnu zabranu noćnog saobraćaja čak ni korišćenjem najnovijih kamiona sa niskom emisijom i „zato je ova zabrana posebno drastična“. Jedini dozvoljeni izuzeci, koji uključuju potpuno električna vozila, tehnologiju vodonikovih gorivnih ćelija ili kamione sa prirodnim gasom, nisu dovoljni za težak komercijalni transport.
„Uostalom, ne postoji dovoljna alternativa. ROLA na ruti Wörgl – Brenner – Wörgl ni na koji način nije dovoljna. Tokom noćne zabrane (u ljetnjim mjesecima od 22.00 do 17.00 časova), u svakom smjeru saobraće samo 5 vozova. Najbolji scenario – ukoliko se ne odloži ili otkaže – 90 kamiona bi moglo da se transportuje u svakom smjeru po noći“, objašnjava češko udruženje.
Evropska komisija ima 12 meseci da istraži formalne pritužbe.
Njemačko udruženje je dodalo da razmatra podnošenje formalne žalbe Evropskoj komisiji protiv drugih mjera koje su preduzele Tirolske vlasti, kao što su zabrane sektorske vožnje i blokiranje provjera. (izvor.www.trans.info)