Ove godine će nedostatak vozača u Nemačkoj porasti za 32 odsto u odnosu na 2022. godinu, pokazalo je istraživanje konzorcijuma nemačkih kompanija i industrijskih udruženja. Procenjeni su i troškovi nemačke privrede u vezi sa nedostatkom osoblja u transportnom sektoru.
U februaru prošle godine konzorcijum koji čine 16 kompanija i 5 udruženja iz transportno-logističke industrije pokrenuo je studiju pod nazivom „Uska grla u logistici sa posebnim fokusom na vozače“. Upravo je objavljen izveštaj o rezultatima istraživanja.
Zahvaljujući modelu kreiranom za potrebe istraživanja, autori izveštaja uspeli su ne samo da „izmere“ nedostatke osoblja u nemačkoj transportnoj industriji, već i da predvide koliko će se ove godine povećati broj nestalih kamiondžija.
Na osnovu podataka iz Federalne agencije za zapošljavanje, u 2021. godini u Nemačkoj je nedostajalo 36.53 vozača, a prošle godine već 32.70. Ovo je veći nedostatak osoblja nego, na primer, u sektoru obrazovanja i nege.
10 milijardi evra gubitaka
Izveštaj je identifikovao ukupno 32 efekta koji se mogu pripisati nedostatku vozača. Od toga, 15 ima direktan uticaj na troškove drumskog transporta tereta, a 17 je teško proceniti jer se radi o indirektnim kvalitativnim efektima.
Ukupno povećanje troškova zbog nedostatka vozača iznosi oko tri odsto za ceo sektor logistike (ukupno su troškovi u logistici porasli za oko 8 odsto u 2022. godini). To znači dodatno opterećenje za njemačku ekonomiju od oko 10 milijardi eura zbog nedostatka vozača“, navodi se u dokumentu.
Više od 40 razloga za nedostatak saobraćaja
Opsežna analiza omogućila nam je da napravimo opsežan katalog koji sadrži više od 40 različitih razloga koji mogu biti direktno ili indirektno odgovorni za nedostatak vozača.
Podijeljeni su u 8 kategorija:
– Slika vozača (reputacija, zarada, nedostatak priznanja)
– Radno okruženje (ravnoteža između posla i života, troškovi obuke, radna atmosfera)
– Radni uvjeti (vremenski pritisak, sigurnost)
• Tehnologija/organizacija (npr. mogućnost autonomnih vozila koja će vozače ostaviti bez posla)
• Nesigurnost u pogledu prikladnosti alternativnih pogona ili zahtjeva za pripravništvom
– Arhitektura logističkih mreža (vremenski prozori, neefikasno korištenje teretnog prostora)
– Infrastruktura (saobraćajne gužve uzrokovane gradilištima, nedostatak parking mjesta)
– Potražnja (ekonomski rast, sezonske/kratkoročne fluktuacije ili trend prema manjim veličinama pošiljki)
– Mogućnosti ulaska u industriju (demografske promjene, vrijeme čekanja na nova vozila ili veći troškovi vozila s alternativnim pogonima)
Potrebna je hitna akcija.
Posebno su važni uslovi rada, radno okruženje i imidž profesije u društvu. Tokom studije analizirane su i procijenjene brojne akcije za rješavanje nedostatka vozača. U izveštaju se navodi 19 mera sa velikim potencijalom. To uključuje, m.in mere politike kao što su povećanje broja parking mesta, smanjenje starosti vozača kamiona na 17 godina ili pojednostavljenje priznavanja prava vozača iz trećih zemalja. Sledeće su akcije poslodavaca, kao što je imenovanje posebne osobe odgovorne za zapošljavanje vozača ili bonusi za preporučivanje zaposlenog na poziciju kamiondžije.
Osim toga, autori studije ukazuju na to da bi trebalo bolje iskoristiti digitalna rješenja, iako to rješenje neće donijeti „trenutno olakšanje“. Međutim, procesi optimizacije poslovanja i poslovanja, sa povećanom transparentnošću i upotrebom digitalnih aplikacija, imaju najveći potencijal za rješavanje uskih grla u drumskom teretnom transportu u kratkom roku. Sa postojećim digitalnim rešenjima, raspoloživi kapaciteti se već mogu bolje iskoristiti.
izvor https://trans.info/pl/niemcom-zabraknie-w-tym-roku-70-tys-truckerow-324393