U posljednjih nekoliko godina, logistika u i oko gradova je doživjela ogroman rast, a ovaj trend će se samo intenzivirati u narednim godinama zbog povećanja urbane populacije.
Ovaj rast sa sobom donosi i složeniji regulatorni krajolik. Za investitore i programere, to znači stjecanje dubinskog razumijevanja lanaca snabdijevanja kompanija i vladinih propisa kako bi se utvrdilo da li je investicija dugoročno isplativa.
U svojoj nedavnoj analizi, savjetnik za nekretnine CBRE stoga zagovara jedinstvene i jasne propise, tako da se očekivani rast na tržištu može ostvariti.
Zone nulte emisije
Predviđa se da će urbana logistika porasti za 19 posto do 2035. godine. Trenutno, više od 680.000 dostavnih kombija i 53.000 kamiona vozi kroz holandske gradove svaki dan. Rast ovih oblika logistike je praćen strožim propisima, kao što su zone nulte emisije.
Uvođenje zona nulte emisije dodatno će povećati složenost gradske logistike, barem kratkoročno. Zagađujućim vozilima više nije dozvoljen ulazak u ove zone, dok mnoge kompanije (posebno mala i srednja preduzeća) još uvijek nisu (u potpunosti) obnovile svoje flote vozilima sa nultom emisijom. Izvan zona nulte emisije, transport će se nastaviti sa trenutnom flotom, ali za transport u i iz ovih zona, dodatni trenutak pretovara mora se dogoditi za neke kompanije za transport bez emisija. Štaviše, očekuje se da će zone nulte emisije u gradovima biti povećane na duži rok. Kao rezultat ovog razvoja, bit će veća potražnja za distribucijskim centrima srednje veličine na periferiji grada. Dodatni trenutak pretovara košta vrijeme, prostor i rad, a samim tim i novac. Budući da je malo vjerojatno da će vlade uskočiti, to su troškovi koji se moraju prenijeti i na kraju će završiti (barem djelomično) kod potrošača.
Dugoročno, udio vozila s nultom emisijom u voznom parku će se dodatno povećati. Do 2035. godine, očekuje se da će 26 posto dostavnih kombija i 18 posto kamiona imati nultu emisiju. Unutar zona nulte emisije, ovi procenti će biti veći od ovog prosjeka zbog obaveze. Osim toga, očekuje se da će se domet ovih vozila nastaviti povećavati i stoga biti veći nego što je danas. U srednjoročnom i dugoročnom razdoblju, stoga se očekuje da će ovaj povećani domet učiniti da transport izgleda kao što već izgleda sa zonama nulte emisije, samo sa vozilima sa nultom emisijom umjesto fosilnih goriva.
Čvorišta
Zbog povećanja urbanizacije, a time i logistike, potražnja za distributivnim centrima (čvorištima) na periferiji grada također će se povećati u kratkom roku. Dugoročno, potražnja će se također ponovo smanjiti kako se broj vozila sa nultom emisijom povećava i njihov domet se poboljšava. Investitori bi stoga trebali pažljivo procijeniti potražnju, tvrdi CBRE.
Općine bi trebale pametno iskoristiti postojeće distributivne centre ili, gdje je to moguće, učiniti poslovne prostore pogodnim uz minimalne izmjene.
Jasna politika je ključna
Ne samo propisi, već i tip korisnika određuje koji tip distribucijskog centra je najprikladniji. Idealan i najefikasniji oblik transporta i zahtjevi za distributivni centar variraju od kompanije do kompanije. Za investitore i programere, ključno je imati dobro razumijevanje lanca snabdijevanja.
Jim Orsel, šef industrijskog i logističkog odjela CBRE Netherlands, naglašava: „Holandske vlade moraju shvatiti da je jasna politika o gradskoj logistici ključna za pokretanje korisnika, investitora i programera. Sa jasnim zakonima i propisima na duži rok, logističke operacije u i oko gradova mogu biti organizovane efikasnije. Kada investitori i programeri imaju potpunu sliku o ovim propisima i potrebama svojih kupaca i lancu snabdijevanja, oni također mogu bolje predvidjeti dugoročno.“
https://www.ttm.nl/transport/logistie