VDO Link omogućava: proizvođač tahografa Continental i francuski provajder naplatne rampe Axxès sprovode naplatu putarine kamiona bez jedinice (OBU). Ovde je sve što treba da znate. Da li će jedinica uskoro zastareti kada je reč o rešavanju putarine za kamione?
Ako je do tehnološke grupe Continental, očigledno da. Sa tehničke tačke gledišta, VDO DTCO 4.1 tahograf i VDO Link plug-and-play uređaj ne zahtevaju drugu kutiju u vozilu. Zajedno sa provajderom naplatne rampe Axxès, Grupa sprovodi odgovarajuće rešenje za putarinu u Francuskoj. Sa tehničke tačke gledišta, dve kompanije se oslanjaju na oblak.
Continental VDO: Putarine su samo početak
Sa hardverske strane, ovo zahteva VDO DTCO 4.1, ili sledeću generaciju inteligentnog tahografa iz Continentala. Pored toga, kao što sam pomenuo na početku, tu je i Plug-and-play uređaj VDO Link. Ovo poslednje zatim šalje odgovarajuće podatke U Axxès oblaku preko takozvane Continental Road Using Service Platforme (CRUS). Ali ne bi trebalo tu da stane. Cilj dve kompanije je da u budućnosti ponude čitav niz usluga sa dodatnom vrednošću.
„Rešenje otvara nove poslovne oblasti za naše kupce, s tim što je tahografska putarina povezana sa našim novim korisničkim portalom preko naših postojećih interfejsa“, objašnjava Frédéric Lepeintre, CEO kompanije Axxès.
Vizija sa opremom na brodu
„Za nas je tahografska putarina samo prvi korak na putu od OBU do OBE“, kaže Ismail Dagli, šef poslovne jedinice smart mobilnosti u Kontinentalu. On-board oprema (OBE) za putarinu kamiona je vizija koju je razvio Continental. Ideja: uređaj koji je otporan na budućnost sa objedinjenim korisničkim interfejsom koji nudi veći kvalitet podataka, smanjuje troškove, poboljšava bezbednost i privatnost i omogućava razvoj novih usluga sa dodatnom vrednošću. Iako OBE prvenstveno treba da koristi tahografske podatke, trebalo bi da sadrži i druge podatke o vozilu.
Kamioni su jasno identifikovani sa sigurnošću
Kompanijama je očigledno da upotreba tahografa za naplatu putarine nudi prednosti. Možda je najveća prednost to što je tahograf opremljen DSRC (Dedicated Short-Range Communication) modemom. Ovaj modem, koji je prvobitno bio potreban za daljinsku inspekciju tahografa, može se koristiti za naplatu putarine. Pored toga, tahograf ima satelitski prijemnik, prednji interfejs i kriptografsku zaštitu kako bi tahograf i vozilo mogli jasno da se prepoznaju i potvrde verodostojnost.
Obavezna prepravka u međunarodnom međugradskim transportom
Operateri voznog parka koji koriste kamione u međunarodnom saobraćaju do 2025. godine će morati da preprave svoja vozila pametnim tahografima druge verzije. Prema Kontinentalu, prepravka je takođe važna za pružaoce usluga putarine, s tim što rade pre svega za međunarodne špedite. Ako uvedu putarinu za tahograf, prepravka će se više isplatiti operaterima kamiona.
https://www.eurotransport.de/