KOPENHAGEN – Danski logistički div Maersk prognozirao je u srijedu pad potražnje za logističkim i uslugama prijevoza tereta u ovoj godini zbog usporavanja globalnog gospodarstva i ublaženih problema u nabavnim lancima. |
Maersk spada među vodeće kontejnerske prijevoznike u svijetu, s tržišnim udjelom od 17 posto, a u razdoblju od srpnja do rujna povećao je dobit prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) za 56,5 posto, na 10,86 milijardi dolara.
Prihod mu je porastao 37 posto, na 22,77 milijardi dolara, unatoč za 7,6 posto manje prevezenih kontejnera nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Vozarine su u pandemiji snažno porasle, odražavajući pojačanu osobnu potrošnju, a rezultat su bile zakrčene luke i kašnjenje isporuka. Iako se cijena prijevoza u međuvremenu smanjila, kontejnerski prijevoz još je uvijek skuplji no što je bio prije pandemije. Cijene su na fizičkom tržištu pale i Maersk je snizio prognozu njihove vrijednosti iz kolovoza za 200 dolara, pokazuju prezentacijski materijali. Unatoč tome, Maerskova prosječna ugovorna cijena bit će u ovoj godini viša nego u 2021., dodaju. „Jasno je da su vozarine dosegnule vrhunac i da su se počele normalizirati u (trećem) tromjesečju, zbog smanjivanja potražnje i ublaženih zagušenja u opskrbnim lancima“, priopćio je izvršni direktor Soeren Skou. „Uz rat u Ukrajini, energetsku krizu u Europi, visoku inflaciju i prijeteću globalnu recesiju, na horizontu vidimo puno tamnih oblaka“, dodao je Skou. Maersk sada predviđa pad globalne potražnje za kontejnerima u ovoj godini za dva do četiri posto, zbog usporavanja gospodarstva koje bi se trebalo nastaviti i u 2023. godini. Do sada procjenjivali su da bi mogla pasti jedan posto, ali i zabilježiti isti postotni rast. Potvrdili su da u ovoj godini očekuju temelju EBITDA od oko 37 milijardi dolara. |