: Adria Port Lučka uprava istočnog Jadrana, koja upravlja lukom Trst, raspisala je tender za radove neophodne za prekvalifikaciju terminala u luci kojim će upravljati mađarska vlada.
Procenjena investicija za ovaj ugovor je oko 45 miliona evra. Ideja za novi objekat, koji će se zvati Adria Port, nastala je prošlog oktobra kako bi se Mađarskoj koja nema izlaz na more obezbedio izlaz na Jadransko more. Radnje obuhvaćene tenderom obuhvataju delimično pristanište terminala Nogere, jaružanje plovnog puta i stvaranje veze sa magistralnom mrežom puteva. Oni koji žele da učestvuju na tenderu mogu to učiniti do 2. oktobra 2023.
Ko god dobije ugovor biće vezan za svoju ponudu na period od šest meseci. Železnica u centru terminala Adria Port Područje terminala prostiraće se na 34 hektara i biće opremljen novim kejevima u dužini od 650 metara i funkcionisaće kao uvozno-izvozna platforma za Mađarsku. Biće izgrađen na prostoru gde je nekada bila rafinerija Akvila, koja je zatvorena osamdesetih godina prošlog veka.
Očekuje se da će izgradnja trajati oko dve godine. Ukupna vrednost projekta trebalo bi da bude oko 200 miliona evra, od čega će 45 biti finansirano iz Italijanskog plana za oporavak i otpornost. Železnica će biti protagonista novog terminala.
Od Trsta do Budimpešte već saobraća šest do osam vozova dnevno. Ovaj broj će se verovatno povećati kada terminal bude završen. Stanica Akvilinija je takođe u toku radova na održavanju. Stanica će uskoro biti opremljena sa četiri koloseka pogodna za vozove dužine 750 metara, koji će moći da prevoze 40-stopne kontejnere kao i mega-prikolice.
https://www.railfreight.com/