Zamjenik predsjednika VNL-a Kurt Leidinger vidi potrebu za akcijom prije svega u evropskoj transportnoj politici: „Načini transporta favorizirani evropskom transportnom politikom za postizanje klimatskih ciljeva, plovila i željeznica u unutrašnjim plovnim putevima, prepuni su velikih problema kako u pogledu troškova tako i u pogledu kapaciteta. Nasuprot tome, transport kamiona je relativno stabilan po ceni i nema problema sa kapacitetom.“
Dobre perspektive za drumski saobraćaj Bernhard Schmaldienst (Direktor operacija, Transporeon) istakao je razvoj tržišta u drumskom teretnom saobraćaju: „Vidimo da će se nakon dve turbulentne godine sa velikim fluktuacijama cena, drumski
teretni saobraćaj ove godine predvidljivije razvijati. To će dovesti do slabijeg razvoja cijena.“Željeznica i brod pod pritiskom
U svom izlaganju, Christian Janecek (generalni direktor, LogServ) fokusirao se na željezničke i unutrašnje plovne brodove u teretnom transportu: „Zbog uskih grla kapaciteta i naglo rastućih faktora i troškova energije, cijene željezničkog i unutrašnjeg plovnog saobraćaja će rasti. Ne očekujem normalizaciju u naredne dve-tri godine. Trudimo se da se suprotstavimo rastućim troškovima spajanjem dolaznih i odlaznih transporta.“
More smiruje
Andreasa Stepana (predsjednik VÖSA – Udruženje austrijskih brodarskih agenata) vidi ponovno smirivanje tržišta u pomorskom teretnom transportu. Pad cijena tereta već se približava periodu prije korone. U zavisnosti od situacije sa korona virusom u Kini, tržište okeanskog tereta može se ponovo stabilizovati od sredine 2023. godine.
Prognoze Joachima Felksa (korporativni direktor za upravljanje proizvodima Air Cargo, teretni partner) pretpostavljaju pad globalnog obima vazdušnog tereta od oko četiri odsto za 2023. godinu, jer su teretne porudžbine avio-kompanija dostigle
vrhunac.
Rešenje u cilju postizanja klimatskih ciljeva, važna je i promocija intermodalnog teretnog transporta, složili su se panelisti. Takođe omogućava delimično ublažavanje nedostatka vozača kamiona. Dugi transportni putevi treba da budu železnicom, a kratke udaljenosti kamionom. To bi takođe učinilo radno vreme predvidljivijim za vozače kamiona.
https://www.verkehr.co.at/