KONZORCIJUM LOGISTIKA je započeo sa aktivnostima koordinacije i saradnje sa predstavnicima UINO Bosne i Hercegovine, operativnim planom se realizuju i usaglašavaju mjere u cilju poboljšanja uslova za poslovanje članica KONZORCIJUMA.
No, vrijeme je za zajednično lobiranje, pokretanje jednostavnog ali važnog pitanja koje će usloviti pristup Bosne i Hercegovine CTC Konvenciji. USLOV ZA PRISTUPANJE CTC KONVENCIJI JE UKIDANJE TAKSE od strane MINISTARSTVA FINANSIJA I TREZORA BOSNE I HERCEGOVINE.
Po isteku godinu dana rada od početka primjene nacionalnog provoznog sistema, Bosna i Hercegovina će se pridružiti međunarodnom provoznom sistemu – NCTS, tj. CTC Konvenciji ukoliko ukine administrativnu taksu. Logično je da uz „digitalizaciju ne ide taksa“ zamislite da uz svaki SMS lijepite taksenu marku?!!!!
KOZORCIJUM LOGISTKA BOSNE I HERCEGOVINE podsjećamo na preduzete aktivnosti u vezi sa NCTS-om:
Uprava za indirektno – neizravno oporezivanje BiH započela je 2013. godine u smislu pripreme svih neophodnih propisa, nabavke odgovarajuće opreme i početka razvoja vlastite informatičke aplikacije. Čitav projekat radi se uz svesrdnu pomoć EU, kroz Twinning projekat koji finansira EU “Unaprjeđenje kapaciteta Uprave za indirektno/neizravno oporezivanje (UINO) BiH” a finansira se dijelom iz budžeta UIO, a dijelom iz IPA fodova EU. NCTS – novi kompjuterizirani provozni sistem trenutno koriste 35 zemalja (27 zemalja članica Evropske unije, 4 zemlje članice EFTA-e Švicarska, Norveška, Lihtenštajn i Island te Srbija, Sjeverna Makedonija, Turska i Ujedinjeno kraljevstvo Velika Britanija i Sjeverna Irska), a sve u cilju postepenog ukidanja granične kontrole prema EU-u , što podrazumijeva uštedu vremena i troškova kontrole, administrativne procedure na granici i kod carinjenja, te se ubrzava i pojeftinjuje protok roba i kapitala.
UINO BOSNE I HERCEGOVINE USPOSTAVLJA SISTEM CARINA BEZ PAPIRA !!!?
Ovaj sistem omogućava kompletnu razmjenu podataka u elektronskom smislu tzv. “carinu bez papira”, te manje redove kamiona na graničnim prijelazima i u carinskim ispostavama. NCTS projekat je zamišljen upravo da olakša kretanje robe između zemalja članica Konvencije tako što će ubrzati protok robe preko granice tj. prelazak sa jednog na drugo carinsko područje, gdje će korisnici postupka provoza – vozari, predavati PPI (Prateću provoznu ispravu) sa bar kodom i jedinstvenim brojem MRN (Master referece number) bez dužeg zadržavanja na granici.
Najveća prednost NCTS-a je mogućnost da se koristi elektronska razmjena poruka i podataka umjesto dosadašnje procedure prijavljivanja vozila i robe na svakoj granici. To će omogućiti da jednom podnijeta deklaracija isprati cijeli tok transporta, pri čemu će se znati u svakom trenutku gdje se roba nalazi.Osim uštede vremena za sve korisnike NCTS je i velika ušteda novca, jer se radi o redukciji troškova provoza. Trenutno se u BiH uz pomoć Delegacije EU u BiH EuropeAid/13845/DH/SER/BA radi na izradi softvera za nacionalni NCTS – Novi provozni kompjuterizirani sistem i stvaranju zakonskih preduvjeta da cjelokupan projekat zaživi.
Mora se istaknuti da je uvođenje NCTS-a na nacionalnom nivou za svaku zemlju potencijalnog kandidata ulaska u EU, prvi test sposobnosti i spremnosti za priključenje u punopravno članstvo u EU i kao takav je veoma bitan da se pravilno implementira na nacionalnom nivou, jer nakon godinu dana od puštanja u produkciju na nacionalnom nivou, ulazi se u Konvenciju o zajedničkom tranzitu gdje se roba iz BiH šalje u 35 zemalja članica a što se očekuje u skorijoj budućnosti.
KONZORCIJUM LOGISTIKA upozorava da u naredna tri mjeseca, ukoliko želimo da nakon isteka prve godine uvođenja NCTS-a, ispunimo uslove i bude prihvaćeni u CTC konvenciju, a to znači potpunu primjenu NCTS-a, ili jednostavno da rasteretimo dio carinskih procedura kroz model „Carina bez papira“, potrebno je ukinuti taksu ili istu taksu definisati kroz proceduru da se naplaćuje u završnoj fazi prometa sa robama.
Činjenica je da UINO Bosne i Hercegovine nije u mogućnosti da sama donese ovu Odluku, već je adresa MINISTARTSVO FINANSIJA I TREZORA BOSNE I HERCEGOVINE, neophodno je da poznatim modelima, argumentima upoznamo širu poslovnu zajednicu, od proizvođača, uvoznika, izvoznika, preko aktera logističkog,transportnog i vrijednosnog lanca, pa do donisioca odluka, s ciljem da u razumnom vremenskom roku intervenišu i prilagode Odluku zahtjevu CTC konvencije. Porazna je činjenica da su ostale zemlje već prihvatile zahtjev npr Republika Srbija, a da baš uvijek trebamo deset godina za naše prilagođavanje. Vrijeme je za akciju!
KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE
.