Približno udvostručenje putarine za dizel kamione primenjivaće se od 1. decembra, što će rezultirati doplatom CO2 od 200 evra po toni, što će tada stupiti na snagu. Dana 1. jula 2024. putarina će se proširiti na kombije i lake kamione ukupne težine 3,5 tone ili više, pod uslovom da je do tada već tehnički moguća. Zanatske firme su izuzete od putarine.
Dodatni prihodi od putarine od 30 milijardi evra do 2027. godine koje očekuje Federalno ministarstvo saobraćaja (BMDV) „u velikoj meri“ će se uliti u železnicu, navodi BMDV. BMDV očekuje da će povećana putarina dovesti do prelaska na kamione sa alternativnim pogonom. To je zato što su kamioni sa nultom emisijom oslobođeni naknade do kraja 2025. godine, nakon čega će morati da plate samo 25 odsto stope za stopu deonica putarine za infrastrukturu, ali pune stope putarine za buku i zagađenje vazduha.Promene u odnosu na nacrt zakona izvršene su samo u pojedinačnim formulacijama, ali ne i u regulatornom delu, objašnjava portparolka BMDV-a trgovinskog časopisa trans aktuel. Ministarstvo je željelo da prijedlog zakona uskoro stavi na svoju stranu.
Sada je i zvanično: dolazi do značajnog povećanja putarine za kamione. Njemačka vlada odobrila je nacrt zakona saveznog ministra prometa Volkera Wissinga (FDP), koji je kontroverzan u industriji.
Oznaka: prebacivanje na kamione prilagođene klimi
„Pre kraja ove godine, umanjićemo putarinu kamiona bliže u skladu sa emisijom CO2, pružajući snažan podsticaj industriji da pređe na klimatski prihvatljiva vozila,“ objasnio je Wissing. „Ovo je važno jer komercijalna vozila i dalje izazivaju oko trećine ukupnih emisija CO2 u transportu. Potrebno nam je povećanje tržišta klimatski prihvatljivih vozila kako bismo postigli naše ciljeve zaštite klime.“
Federalno udruženje drumskog transporta, logistike i upravljanja otpadom (BGL) najoštrije kritikuje nacrt. „Među transportnim i logističkim kompanijama srednje veličine postoji zabrinutost zbog udvostručavanja putarine 1. decembra, što su Zeleni pogurali, a sada je odlučila savezna vlada,“ navodi se u saopštenju. „U mešavini egzistencijalnih zabrinutosti, besa i percipiranog prezira prema svakodnevnom učinku ove sistemski važne industrije u snabdevanju stanovništva, BGL bi dobio bezbroj poziva za pomoć i apele. U kampanji na društvenim mrežama simbolično pokazuje njemačkoj vladi crveni karton.
BGL: Udvostručenje putarine je povećanje poreza
Pošto na tržištu gotovo da nema kamiona bez emisija i nema odgovarajuće infrastrukture za punjenje goriva i punjenja, udvostručenje putarine je kao povećanje poreza. „Potrošači plaćaju račun i tamo gde dalji skokovi cena nisu izvodljivi nakon eksplozija troškova poslednjih godina, mnoga mala i srednja preduzeća strahuju da će morati da se odreknu svog poslovanja.“
BMDV ne deli ovu procenu: povećanje putarine stoga neće imati ili skoro da neće imati nikakav uočljiv uticaj na potrošačke cene. „Troškovi putarine čine samo mali deo troškova prevoza i time još manji deo ukupnih troškova“, objašnjava ministarstvo, stavljajući udeo putarine u ukupnim troškovima na 0,1 procentni poen.
https://www.eurotransport.de/a