Novi projekat digitalizacije pod nazivom KIBA ima za cilj da pomogne u poboljšanju iskorišćenosti kapaciteta u kombinovanom transportu. Kako to funkcioniše i šta treba uzeti u obzir?
U svojoj srži, novi KIBA projekat (Artificial Intelligence and Discrete Loading Optimization Models to Increase Utilization in Combined Transport) je o ubrzanoj raspodeli između intermodalnih utovarnih jedinica i železničkih vagona. Uz pomoć odgovarajućih metoda izračunavanja i korišćenjem metoda iz oblasti veštačke inteligencije (AI), utovar utovarnih jedinica na železničkim vagonima treba da bude optimizovan.
Kombiverkehr kao koordinator projekta
Pored frankfurtskog intermodalnog operatera Kombiverkehr, koji je i koordinator projekta, uključeni su i projektni partneri Technische Universität Darmstadt, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS), Goethe University Frankfurt, VTG Rail Europe, kao i softverski provajder INFORM i konsultantska kuća KombiConsult.
Svi su sada dobili sertifikat o finansiranju od Volker Wissing (FDP), federalnog ministra za digitalne poslove i saobraćaj, za projekat, koji je počeo početkom septembra. BMDV finansira projekat sa ukupno 2,34 miliona evra u periodu od tri godine u okviru Inovativne ofanzive veštačke inteligencije u mobilnosti.
Najbolji mogući voz kao cilj
Prema saopštenju Kombiverkehr-a, postoje heterogene utovarne jedinice i vagoni u kontinentalnom CT-u. Veliki izazov je odrediti valjanu raspodjelu između utovarnih jedinica i željezničkih vagona koja je optimizirana prema različitim ciljnim varijablama.
Moraju se uzeti u obzir statičko-tehničke karakteristike poluprikolica, kontejnera i zamjenskih tijela u njihovim različitim tipovima i željezničkim vagonima; i, s druge strane, varijabilni parametri, kao što su stvarna težina i vrsta tereta, kao i raspored.
Cilj projekta je da svaki zahtjev za utovar utovarne jedinice dobije prijedlog za optimalno postavljanje utovarne jedinice na vagon postavljen u vrlo kratkom roku, a to je već u vrijeme prije nego što su dostupne sve informacije o tome koje će ostale utovarne jedinice za isti start/odredišni odnos i dalje stići na dispečerski terminal do polaska. Optimizacija učitavanja podržana od strane AI ima za cilj da dodatno unapredi kontrolu kapaciteta intermodalnih operatora sa svojim širokim mrežama.
izvor:www.eurotransport.de