MOSKVA – Kineski brendovi automobila čine skoro jednu trećinu ruskog tržišta automobila, prenosi Rojters.
Podaci koje britanska agencija deli na internetu znače da je ovaj sektor više nego bilo koji drugi izložen rastućem uticaju Kine na rusku ekonomiju nakon egzodusa zapadnih kompanija, navodi se u tekstu.
Prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (LCV) u Rusiji opala je za oko 61 odsto na godišnjem nivou, pošto sankcije Zapada Moskvi ograničavaju pristup ruskim kompanijama nekim materijalima, a pad potražnje i visoke cene dodatno opterećuju sektor. Međutim, prodaja putničkih automobila kineskih brendova, uključujući Haval, Cheri i Geeli, skočila je na 16.138 jedinica u novembru, skoro duplo sa 8.235 jedinica u januaru, pri čemu je njihov tržišni udeo porastao na 31,3 odsto sa 9,6 odsto, pokazuju podaci ruskih analitičara. agencija Autostat.
Prodaja novih putničkih i lakih kamiona u Rusiji u novembru je iznosila 46.403 jedinice, saopštilo je Udruženje evropskih preduzeća (AEB), a ukupna prodaja ove godine trebalo bi da dostigne oko 600.000 jedinica.
„Proizvodnja zapadnih marki automobila je mala, a uvoz je takođe mali, tako da je tržište podeljeno između ruske i kineske auto-industrije“, rekao je za Rojters ruski auto analitičar Vladimir Bespalov.
Ruski proizvođači drže segment jeftinijih automobila sa cenama od oko 1,5 miliona rubalja (23.961 dolara), a Kinezi osvajaju tržišnu nišu sa cenama iznad 2,5 miliona rubalja (40.000 dolara), koju su držale zapadne kompanije koje su prestale sa radom ili otišle iz Rusija. prevosi i https://www.seebiz.eu/