Skoro sedam miliona ljudi kupilo je novi električni automobil u Kini prošle godine, ubedljivo najviše na svetu.
Kinezi se kunu u električne automobile, posebno sve popularnije domaće marke. Moderne su, kvalitetnije i jeftinije. Najmanji vulin, koji inače ne ispunjava evropske bezbednosne standarde, može se kupiti za nešto više od pet hiljada evra.
„Kineski automobili su sve bolji i bolji. Vožnja je udobnija, bezbednija, a izgled je mnogo bolji. Kineski brendovi postaju konkurentniji, uveli su mnoga poboljšanja“, rekao je Vu Dže, stručnjak za kinesko tržište automobila.
Kinezi nemaju navike i uverenja koje imamo u Evropi da je najbolje precizno definisano – najčešće nemačka marka automobila. Njihovi dedovi su vozili bicikle, očevi motore, pa oni brže probaju nešto novo.
Takođe širom Azije, nemački, japanski i američki automobili gube tržišni udeo zbog kineskih brendova. Na primer, BID, akronim koji znači „Kreiraj svoj san“, sve više se takmiči čak i sa Teslom, od kojeg su Kinezi najviše naučili.
„Prelazak na električna vozila je globalni trend. I ovo je naša prilika da otvorimo put ka evropskom tržištu, uporištu automobilske industrije, posebno Nemačke, koja je sinonim za kvalitetne i luksuzne automobile“, rekao je Kis Čen, direktor izvoznog odeljenja pod brendom NIO.
Kina dobija bitku za prevlast na tržištu automobila uglavnom na račun rastuće prodaje električnih vozila. Na domaćem planu, ima razgranatu mrežu punionica, pristup sirovinama i, na kraju, ali ne i najmanje važno, podršku države koja je ovakva preduzeća sistematski i finansijski podržavala.
https://www.seebiz.eu/