Uredbom će biti regulisane metode postavljanja i korišćenja brzinskih kamera
To je saopštio ministar saobraćaja i infrastrukture Mateo Salvini tokom pitanja u Poslaničkoj komori, odgovarajući na pitanje o inicijativama usmerenim na usklađivanje uređaja za detekciju brzine i opreme kao što su kamere za brzinu.
„Da bismo regulisali sektor,“ izjavio je ministar, „posle 13 godina čekanja, konačno smo usvojili uredbu kojom se regulišu metode postavljanja i korišćenja brzinskih kamera. Pre mesec dana potpisao sam uredbu koja će, posle revizije računovodstvenih organa, a to je vest, biti objavljena u Službenom listu 28. maja. To će biti pravilo sledeće sedmice.“
Dekret o brzinskoj kameri za zaštitu građana
Tokom svog govora, potpredsednik Vlade je pojasnio neke od sadržaja uredbe koja predviđa osnovna pravila koja imaju za cilj da osiguraju da se kamere za brzinu bezbedno koriste: stoga se kamere za brzinu moraju posmatrati kao uređaji za sprečavanje nesreća i zaštitu korisnika, a ne kao porez. Ministar izjavljuje: „Kamere za brzinu u blizini škole, vrtića ili bolnice apsolutno su korisne i svetinja. Dakle, da, za ubrzavanje kamera tamo gde su potrebne, ne za hvatanje brzinskih kamera bez stvarnih bezbednosnih potreba.“
Pravila brzinskih kamera u dekretu
Konkretno, kamere za brzinu moraće da budu unapred označene u skladu sa minimalnim udaljenostima, najmanje 1 kilometar izvan urbanih centara. Minimalna udaljenost mora proći između jednog uređaja i drugog, diferencirana prema vrsti ceste. Brzina brzinskih kamera će biti parametarizovana prema onoj koju obezbeđuje Kodeks za svaku vrstu puta. Brzinske kamere će nadgledati prefekti, koji će morati odobriti njihovu instalaciju.
O procenjenom broju planiranih brzinskih kamera, Salvini je prokomentarisao: „Potreba da se obezbedi bezbednost na putevima, istovremeno sprečavajući da alati poput brzinskih kamera postanu neopravdano sredstvo za uznemiravanje građana, osnova je izbora mog ministarstva. Mene pitaju koliko ih ima. U Italiji ne postoji zvaničan popis o broju brzinskih kamera. To sve govori. Izvori za štampu, koje proveravamo, govore o oko 11.300 brzinskih kamera u zemlji, što je jednako 10% od ukupnog broja na svetu. Ocigledno pretjerivanje. Ove brojke ukazuju na široko rasprostranjenu, ali i tihu, prirodu fenomena koji se ponekad koristi iz bezbednosnih razloga, ponekad se koristi kao dodatni porez za vozače, vozače kamiona i motocikliste.
Kamere za brzinu, dekret i masakri na putevima
Konačno, što se tiče brojnih masakra na putevima, ministar dodaje: „Nadam se da će Senat do ljeta definitivno odobriti prijedlog zakona o sigurnosti na cestama kako bi se smanjili svakodnevni masakri na cestama. Zatražio sam od kancelarija da pokrenu istragu o kriterijumima odobrenja svih uređaja za daljinsku procenu, takođe kako bi se regulisala upotreba uređaja odobrenih do danas u odnosu na ove kriterijume. Mnogi gradonačelnici traže odgovore na ovu tačku i potvrđujem da je ministarstvo spremno, nakon usvajanja zakona, da pruži jasne i zdrave razumne odgovore“.