„Truck and Trailer Welt“ organizuje Evropski izazov kamiona na javnim putevima, koji imaju različite karakteristike. Test odražava uslove sa kojima vozači kamiona moraju da se nose na dnevnoj bazi. Jedina razlika je u tome što se poremećaji, poput saobraćajnih gužvi, ne uzimaju u obzir u konačnom rezultatu. To ih čini uporedivim“, objašnjava Džulijan Modro, direktor sektorskih rešenja u kompaniji Scania Trucks.
Scania troši najmanje
Polovični traktor Scania 420 R sa Super pogonskim sklopom postao je jasan pobednik u klasi goriva. Prosječna potrošnja dizela na drugom mjestu također je bila 4,9% veća nego u Scaniji.
Rezultati testa još jednom pokazuju da je Scania lider u sektoru kao najštedljiviji brend. Uporedni test, koji su sproveli nezavisni novinari, potvrđuje ono što hiljade kupaca doživljavaju u svakodnevnom radu: naša Scania Super vozila imaju jasnu prednost u odnosu na konkurenciju u pogledu potrošnje goriva i značajnog CO vozila.2– Smanjite emisiju štetnih gasova, kaže Modro.
Za prevoznike koji se bore sa rastom cena goriva i kamatnih stopa, ušteda od 5% je izuzetno važna. „Za vozilo na velike udaljenosti sa 150.000 km godišnje, ušteda u odnosu na drugoplasirano vozilo u testu iznosi 3.000 evra,“ dodaje Modro.
DAF XF je izbor vozača
U Europskom izazovu kamiona pobijedio je DAF XF 450 u dvije kategorije: operativni troškovi i „Izbor vozača“.
Tokom Evropskog izazova kamiona 2023. godine, jedna poluprikolica posebno je ostavila nepromjenjiv utisak na testne vozače ETC-a: novu generaciju DAF XF 450,“ kaže Philipp Bönders, glavni urednik „Truck & Trailer Welt“.
„Nijedna druga kabina na testu nije pružala veću udobnost, bolju opremu ili atraktivniji izgled. DAF XF 450 je s pravom osvojio najviši rezultat u rejtingu vozača, što mu je donijelo nagradu ETC Drivers Choice 2023. godine.
Međutim, vozilo može biti cenjeno ne samo od strane vozača, već i od strane vlasnika.
Po trenutnim cijenama pumpe, DAF XF 450 se pokazao kao najprofitabilniji kamion zbog vrlo niske ukupne potrošnje goriva i potrošnje AdBluea“, kaže novinar Hans-Jürgen Wildhage.
„Fluidnost koju nas je DAF XF 450 naučio na zahtevnoj testnoj ruti ETC, uključujući planinske delove, takođe je bila impresivna,“ dodao je on.