Još jedan trenutak i 18. septembra amandman na zakon o putarinama biće dostavljen Bundestagu na prvo čitanje. Iz tog razloga, nove transportne organizacije govore protiv povećanja koja su u njima planirana.
Njemačko transportno logističko udruženje Bundesverband Logistik & Verkehr (BLV-pro) upozorava da će planirana promjena tarifa dovesti do hiperinflacije i gubitka profitabilnosti za prevoznike.
U svom zvaničnom saopštenju, BLV-pro upozorava na posledice povećanja putarine „1%“ planiranog od 83. decembra. Prema rečima organizacije, situacija u sektoru saobraćaja je već teška i posledice drastičnog povećanja mogle bi biti pogubne.
Povećan broj žrtava u Njemačkoj
S tim u vezi, izvršni direktor BLV-a Konstatin Popov i generalni direktor Thomas Hansche pozivaju na preispitivanje planiranog povećanja naknada.
Drastični dodatni troškovi koji proizilaze iz povećanja putarine dovešće mnoge prevoznike, što ne samo da će ugroziti radna mesta, već će uticati i na bezbednost snabdevanja društva u celini,“ navodi se u saopštenju te organizacije.
„A szektorunk egzisztenciális fenyegetettségével, és a gazdaságnak, mint egésznek a fenyegetettségével állunk szemben. A díjak tervezett emelése nem csak csődöt hoz, de további áremelést is, ami minden állampolgárt érinteni fog” – mennydörög Popov.
Fontos, hogy a díjakból befolyó összeg az utak építésére kerüljön felhasználva, nem pedig visszaélni vele a vasút felújítására” – mondja Thomas Hansche.
„A logisztikai ágazatot a német Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium, valamint a Szövetségi Közlekedési és Digitalizálásért Felelős Minisztérium fejőstehénnek használja” – teszi hozzá keserűen Bärbel Karnik, a LBV-pro igazgatóságának titkára.
Brojevi ne lažu
Daniel Bestanding, član upravnog odbora BLV-a i vlasnik transportne kompanije Bestanding Transport and Logistics, već je izračunao troškove naknada za svoju kompaniju. 335.000 eura (cca 130 miliona HUF) – to je dodatni trošak koji će nastati zbog povećanja putarine, koje će naša kompanija morati pokriti za godinu dana sa svojom trenutnom kilometražom, kaže Bestanding.Dodatne troškove je na sajtu schwaebische.de sumirao bavarski preduzetnik Markus Barths.
Ovo je katastrofa za nas i ceo transportni sektor. Riječ je o udvostručavanju naknada kada je u pitanju2Emisija se povećava sa 18 na 34 centa po litru dizela za kamion Euro 40 od 6 tona. Ima 60 vozila. Trenutno plaćamo putarinu između 55.000 i 60.000 evra mesečno. Ako zakon stupi na snagu, iznosiće oko 120.000 evra. To znači dodatni trošak od oko 720.000 eura godišnje“, upozorava Barth.
To znači dodatnih 12.000 evra po kamionu godišnje.
Preduzetnik ističe da će se u isto vreme, od 2024. januara 1. godine, porez na životnu sredinu na gorivo povećati za 4 centa po litru.
Dakle, naš sektor je opterećen dva puta. Da ne spominjem druge faktore koji utiču na mnoge kompanije. Inflacija je veća nego ikad, plate rastu, cene goriva su porasle. Kao srednje preduzeće više nismo u mogućnosti da snosimo ove troškove“, priznaje prevoznik.
Slične proračune napravio je u intervjuu za merkur.de Dirk Engelhardt, glasnogovornik druge njemačke federacije, BGL.
Ukratko, porodična kompanija srednje veličine sa 50 kamiona i kilometražom od 100.000 km po kamionu generiše dodatni teret od 790.000 evra godišnje. Trenutno planirani CO2– povećanje poreza na 35 evra po toni, to bi značilo još 30.000 evra. Ako (CO2Naknada će se povećati na 45 evra, što bi moglo da bude dobrih 85.000 evra“, procenjuje on.
„Ugroženo 130.000 radnih mesta“
Prema podacima jednog od najvećih nemačkih sektorskih tela, Nemačke federalne asocijacije za drumski saobraćaj, logistiku i reciklažu (BGL), povećanje putarine preti da izgubi jednu od pet osoba koje rade u TSL sektoru.
Govorimo o 65.000 do 130.000 radnih mjesta“, upozorava glasnogovornik Izvršnog odbora BGL-a Dirk Engelhardt u razgovoru s informativnim portalom Merkur.de.
Prema rečima Engelhardta, poresko opterećenje nemačkih kompanija u tom sektoru dodatno slabi njihovu konkurentnost i godinama su morali da se takmiče sa špediterima centralne i istočne Evrope.
Oni koji neće moći da prenesu svoje preterane troškove na svoje kupce, pre ili kasnije će nestati sa tržišta. A CO2„Većinu naknada morat će platiti krajnji potrošač – svi mi – putem maloprodaje, što će dodatno podstaći inflaciju“, upozorava Engelhardt.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/kiszamitottak-az-utdijemelesek-hatasat-a-fuvarozok-szamara-nemetorszagban-12-000-euro-teherautonkent-363227